February 15, 2003
Aloha!
Jag har lite funderingar på att köpa en ny TV. Men jag har ingen aning om vilken.
Jag har tänkt mig en 28" eller en 32".
Är det widescreen som gäller?
Kan man köpa över internet? Hur blir det med frakt då?
Mitt första TV-Köp, så jag kan inte så mycket.
Den ska vara så billig som möjligt, då jag inte har så mycket pengar.
Sen undrar jag lite över vad "scart med RGB" är.
Totalt antal scart med RGB 1
Totalt antal scart 2
Vad menas med det? (Jag vet vad scart är)
August 11, 2004
cHeNg_Ho wrote: Sen undrar jag lite över vad "scart med RGB" är.
Scart med RGB innebär att man kan koppla in svideo via scart-porten i färg 😉 Om du inte har det blir bilden svart-vit.
Edit: Billig tv = http://www.netonnet.se
Edit2: Såg att dom hade en 27" widescreen lcd-tv för 7k. http://www.netonnet.se/item.as.....onRow1Left
En sån blir du garanterat nöjd med 😉 Fast har du inte dom pengarna har dom vanliga tvapparater för 1800kr och uppåt 😉
February 15, 2003
Okej!
Men vad kan man ha en Scart utan RGB till då? Bara ljud eller?
En LCD för 7000:- är för mycket, den ska vara så billig som möjligt som sagt var. (Ingen plasma/lcd med andra ord)
Kan en PHILIPS 28PW6008 för 2790:- vara något? Eller är det bara billigt skit?
August 11, 2004
cHeNg_Ho wrote: Okej!
Men vad kan man ha en Scart utan RGB till då? Bara ljud eller?
En LCD för 7000:- är för mycket, den ska vara så billig som möjligt som sagt var. (Ingen plasma/lcd med andra ord)
Kan en PHILIPS 28PW6008 för 2790:- vara något? Eller är det bara billigt skit?
Scart utan RGB funkar perfekt till allting utom svideo. Du kan fortfarande använda kompositvideo eller vanlig scart, från tex dvd eller vhs.
February 15, 2003
Var inne på Elgiganten idag. Dem hade en PHILIPS 28PW6008 hemma. Så om jag köper den så slipper jag frakt.
Vad tror ni om den? Tror ni att den kommer att bli "omodern" snabbt, t.ex. pågrund av att hdtv kommer snart?
- PHILIPS 28PW6008, 28" widescreen med virtual dolby surround
Totalt antal scart med RGB: 1
Totalt antal scart: 2
Skärmstorlek: 28"
Bildformat: 16:9
Färgsystem: PAL/SECAM/NTSC
Bildrör: Black Line FX
Uppdateringsfrekvens: 50 Hz
Pris: 2790:-
February 16, 2005
jag köpte en 29" samsung för 3000 i typ januari då på¨rea i dag är nypris 3000, plant bildrör 50hz.. klart värd sina pengar. bilden flimmrar inte en massa och det plana bildröret har bra bildkvalitét.. en sådan medans man väntar på att plasma ska bli lagom billigt rekomenderar jag starkt
CW-29mo64n (kan vara cw-29m064n ) vet ej riktigt..
liten varning för ljudet dock! ingen höjdare men har man bio-ljud så slipper man ju dom..
February 16, 2005
om du ska ha den som jag "så länge tills man har råd med plasma" ja, ser du det som en tv du inte tänker byta ut på länge kanske du ska lägga en tusenlapp till eller nått, men åk å titta på´n om du har möjlighet..
Edit: med "så länge" menar jag att jag planerar att köpa annan inom 1½-2år, sen går ju inte alltid planer som man vill
1 Guest(s)