November 5, 2002
Darth Oski wrote: Om man är sugen på att köpa en PS2, finns det nån billig affär på internet där man kan göra det? Finns det olika slags ps2:or? har hört det finns massor av olika chips och mods och versioner, vilken är bäst?
Jag skulle faktiskt avråda dig köpa en PS2:a. Köp Xbox eller GameCube, Xbox har helt klart bästa prestandan av alla tre, därefter GameCube och sist PS2. De kostar ju ungefär lika mycket alla tre, runt 2000:-. Spelutbudet är nog i dagsläget störst till PS2an (vågar inte lova 🙂 men det växer stadigt till Xbox och GameCube.
Anldeningen till att jag avråder dig från PS2an är att jag har spelat en hel del spel till den (många mycket roliga) men när NHL2002 bokstavligt hackade då man spelade två spelare och skärmen scrollade mellan de olika planhalvorna då vart man mycket irriterad. Ordet hacka/grafiklagg bör inte finnas i volkabulären till spelkonsoler, eftersom man inte kan uppgradera hårdvaran så är det oacceptabelt att det görs spel som kräver mer prestanda än vad som finns i spelkonsolen!!!
July 19, 2002
XiOUS wrote: [quote=Darth Oski]Om man är sugen på att köpa en PS2, finns det nån billig affär på internet där man kan göra det? Finns det olika slags ps2:or? har hört det finns massor av olika chips och mods och versioner, vilken är bäst?
Jag skulle faktiskt avråda dig köpa en PS2:a. Köp Xbox eller GameCube, Xbox har helt klart bästa prestandan av alla tre, därefter GameCube och sist PS2. De kostar ju ungefär lika mycket alla tre, runt 2000:-. Spelutbudet är nog i dagsläget störst till PS2an (vågar inte lova 🙂 men det växer stadigt till Xbox och GameCube.
Anldeningen till att jag avråder dig från PS2an är att jag har spelat en hel del spel till den (många mycket roliga) men när NHL2002 bokstavligt hackade då man spelade två spelare och skärmen scrollade mellan de olika planhalvorna då vart man mycket irriterad. Ordet hacka/grafiklagg bör inte finnas i volkabulären till spelkonsoler, eftersom man inte kan uppgradera hårdvaran så är det oacceptabelt att det görs spel som kräver mer prestanda än vad som finns i spelkonsolen!!!
det var likadant för mig när jag spelade Halo på en kompis X-box och började hacka ibland så man vet ju aldrig...
November 5, 2002
gurk_burk wrote: det var likadant för mig när jag spelade Halo på en kompis X-box och började hacka ibland så man vet ju aldrig...
Riktigt dåligt om det ligger till så på Xbox med 🙁
Tacka vet jag den gamla goda tiden med Nintendo 8/16-bit och Sega 8/16-bit då hackade aldrig spelen 🙂
December 4, 2001
xbox är helt klart den bästa konsolen. det är verkligen ingen "dator" ...
det är inte så konstigt att det finns mer spel till PS2 när det är som så att PS2 har funnits sen år 2000. 😀 Det förklarar ju saken!.
och det kommer många trevliga titlar till xboxen nu.
ska inhandla hitman 2 och unreal championship så småningom.
och så har ju xboxen den vassaste tekniken av dem tre...
så... valet är ju egentligen givet!!! 😉
1 Guest(s)