Köpa ps 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpa ps 2
Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 14, 2002 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man är sugen på att köpa en PS2, finns det nån billig affär på internet där man kan göra det? Finns det olika slags ps2:or? har hört det finns massor av olika chips och mods och versioner, vilken är bäst?

XiOUS
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
220270
November 15, 2002 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Darth Oski wrote: Om man är sugen på att köpa en PS2, finns det nån billig affär på internet där man kan göra det? Finns det olika slags ps2:or? har hört det finns massor av olika chips och mods och versioner, vilken är bäst?

Jag skulle faktiskt avråda dig köpa en PS2:a. Köp Xbox eller GameCube, Xbox har helt klart bästa prestandan av alla tre, därefter GameCube och sist PS2. De kostar ju ungefär lika mycket alla tre, runt 2000:-. Spelutbudet är nog i dagsläget störst till PS2an (vågar inte lova 🙂 men det växer stadigt till Xbox och GameCube.

Anldeningen till att jag avråder dig från PS2an är att jag har spelat en hel del spel till den (många mycket roliga) men när NHL2002 bokstavligt hackade då man spelade två spelare och skärmen scrollade mellan de olika planhalvorna då vart man mycket irriterad. Ordet hacka/grafiklagg bör inte finnas i volkabulären till spelkonsoler, eftersom man inte kan uppgradera hårdvaran så är det oacceptabelt att det görs spel som kräver mer prestanda än vad som finns i spelkonsolen!!!

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
220485
November 15, 2002 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv skulle jag nog köpa PS2;an pga av spelutbudet... t.ex för Final Fantasy mf mf mf.. sen tycker jaghandkontrollen är skönast av alla.

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
220510
November 15, 2002 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

XiOUS wrote: [quote=Darth Oski]Om man är sugen på att köpa en PS2, finns det nån billig affär på internet där man kan göra det? Finns det olika slags ps2:or? har hört det finns massor av olika chips och mods och versioner, vilken är bäst?

Jag skulle faktiskt avråda dig köpa en PS2:a. Köp Xbox eller GameCube, Xbox har helt klart bästa prestandan av alla tre, därefter GameCube och sist PS2. De kostar ju ungefär lika mycket alla tre, runt 2000:-. Spelutbudet är nog i dagsläget störst till PS2an (vågar inte lova 🙂 men det växer stadigt till Xbox och GameCube.

Anldeningen till att jag avråder dig från PS2an är att jag har spelat en hel del spel till den (många mycket roliga) men när NHL2002 bokstavligt hackade då man spelade två spelare och skärmen scrollade mellan de olika planhalvorna då vart man mycket irriterad. Ordet hacka/grafiklagg bör inte finnas i volkabulären till spelkonsoler, eftersom man inte kan uppgradera hårdvaran så är det oacceptabelt att det görs spel som kräver mer prestanda än vad som finns i spelkonsolen!!!

det var likadant för mig när jag spelade Halo på en kompis X-box och började hacka ibland så man vet ju aldrig...

XiOUS
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
220801
November 16, 2002 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

gurk_burk wrote: det var likadant för mig när jag spelade Halo på en kompis X-box och började hacka ibland så man vet ju aldrig...

Riktigt dåligt om det ligger till så på Xbox med 🙁
Tacka vet jag den gamla goda tiden med Nintendo 8/16-bit och Sega 8/16-bit då hackade aldrig spelen 🙂

FarsanEdde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
220805
November 16, 2002 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo sportspelen till supernintendo hackade som fan. Iaf de som var gjorda av electronic arts och de var ju de enda som egentligen var spelvärda... Nästan

Till mega drive hackade däremot inga spel vad jag kan minnas =)

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
220885
November 16, 2002 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jasså ni, vad finns det för skojiga spel till gamecube då? är det nån som har en sån? hur är dom? XBOX vet jag inte om jag är så sugen på... jag vill ha en bra konsol med bra känsla i, jag tycker XBOX verkar mer som en dator till TVn..

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
222366
November 20, 2002 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

xbox är helt klart den bästa konsolen. det är verkligen ingen "dator" ...

det är inte så konstigt att det finns mer spel till PS2 när det är som så att PS2 har funnits sen år 2000. 😀 Det förklarar ju saken!.

och det kommer många trevliga titlar till xboxen nu.
ska inhandla hitman 2 och unreal championship så småningom.

och så har ju xboxen den vassaste tekniken av dem tre...

så... valet är ju egentligen givet!!! 😉

mullemaster
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 385
222521
November 20, 2002 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

mm nån som vet dagspriset på en sprillans xbox lr nån återförsäljare i sthlm med bra erbjudanden??

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 330
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL