Köpa rakapparat, behöver hjälp av folk som använder dem,|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpa rakapparat, behöver hjälp av folk som använder dem,
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 24, 2004 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Har fått för mig att överge hyveln till fördel för rakapparaten.
Jag tittade lite på Philips nyare modeller, de som är i rostfritt stål som man kan tvätta under rinnande vatten. Finns det någon som har provat en sådan? Jag tänkte främst på Philips CoolShave-serier.

tackar för svar

//Krqagyzzz

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
627891
May 24, 2004 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak är säker; rakapparat är fan guld värd! Rakar man sig någorlunda ofta så behöver man inte raklödder för 5 öre! De man tvättar i vatten är schyssta, men jag vet inte om det är värt de extra kronorna eller bara en fluga?

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
627981
May 24, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp hög kvalité rakapparat då dessa är mycket bättre än dom billigare varianterna.
Kör på Braun eller Philips, beroende på hur du rakar dig så tycker jag att du borde titta på olika modeller på rakapparater.
Har du verkligen nytta av en rakapparat som du kan använda i duschen?

Krqagyzzz
Member
Medlem
627992
May 24, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote: Köp hög kvalité rakapparat då dessa är mycket bättre än dom billigare varianterna.
Kör på Braun eller Philips, beroende på hur du rakar dig så tycker jag att du borde titta på olika modeller på rakapparater.

grejen är den att jag har extremt lättireterad hud och de vattentäta apparaterna går nog att hålla renare tror jag. smutsig maskin = hudutslag

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
628010
May 24, 2004 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla nya rakapparater kan köras på batteri och det gör inget om det råkar komma lite vatten på den då.
Om du verkligen vill ha det renaste som går så ska du skaffa dig en Braun Activator, den är självrengörande och renar rakapparaten mycket grundligt med flera olika metoder, en av dessa metoder är en renande desinfektions vätska som renar rakapparaten medans den laddas.

Agathorn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
628043
May 24, 2004 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Balor]Köp hög kvalité rakapparat då dessa är mycket bättre än dom billigare varianterna.

grejen är den att jag har extremt lättireterad hud och de vattentäta apparaterna går nog att hålla renare tror jag. smutsig maskin = hudutslag

Jag har också lättirriterad hud, låt mig gissa ... Du är rödhårig? Eller röd/blond som jag?

JAg har provat en del apparater genom åren (är bara 25 så jag är ju inte sååå gammal eg.) och de som fungerar bäst för mig är Braun rakt av. Rakapparater ifrån philips osv med 2-3 små runda rakhuvuden får min hud skitirriterad.
Den jag kör med nu är modellen ifrån Braun där du sätter in patroner med aftershave direkt i maskinen. Aftershaven avsöndras medans du rakar dig och svalkar huden. Fungerar mycket bra, är inte irriterad alls numera när jag rakar mig. Ev. kan du ju komplettera med en "vanlig" after shave ifrån apoteket. Rekommenderas! FInns en luktlös som slår alla andra som du köper på maxi osv.

Så mitt tips är Brauns apparater och helst då den med patroner du köper till. Den fungerar att skölja av i vatten också. Apparaten i sig är i blå plast med övergång till vit tror jag. Du hittar den nog på brauns hemsida. Kostar cirka 1 500 :-

Krqagyzzz
Member
Medlem
628110
May 24, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Agathorn wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Balor]Köp hög kvalité rakapparat då dessa är mycket bättre än dom billigare varianterna.

Jag har också lättirriterad hud, låt mig gissa ... Du är rödhårig? Eller röd/blond som jag?

JAg har provat en del apparater genom åren (är bara 25 så jag är ju inte sååå gammal eg.) och de som fungerar bäst för mig är Braun rakt av. Rakapparater ifrån philips osv med 2-3 små runda rakhuvuden får min hud skitirriterad.
Den jag kör med nu är modellen ifrån Braun där du sätter in patroner med aftershave direkt i maskinen. Aftershaven avsöndras medans du rakar dig och svalkar huden. Fungerar mycket bra, är inte irriterad alls numera när jag rakar mig. Ev. kan du ju komplettera med en "vanlig" after shave ifrån apoteket. Rekommenderas! FInns en luktlös som slår alla andra som du köper på maxi osv.

Så mitt tips är Brauns apparater och helst då den med patroner du köper till. Den fungerar att skölja av i vatten också. Apparaten i sig är i blå plast med övergång till vit tror jag. Du hittar den nog på brauns hemsida. Kostar cirka 1 500 :-

tack, den skall jag kolla efter. Jag är dock varken rödhårig eller särskillt blond...

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
628121
May 24, 2004 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan hålla med om apparater med 3 huvuden, min hud hatar dem...

fick i julklapp av päronen, men den använder jag bara officiellt ;).. Mac 3 som gäller för mig

Krqagyzzz
Member
Medlem
628126
May 24, 2004 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

är det ingen som har en tre-huvad och tycker om den?

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
628139
May 24, 2004 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Min pappa 😉

Krqagyzzz
Member
Medlem
628287
May 24, 2004 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Min pappa 😉

har han problem med sin hud? Eller rättare sagt, hade han det innan han började använda den?

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
628374
May 24, 2004 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Ptja, han har haft 3 hövdad rakapparat i så länge jag kan minnas (jag är 22).. och han har inga problem med huden, och hur det var innan vet jag inte 😉

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
628933
May 25, 2004 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Kvaliten på Philipshave är extrem om den är lika bra nu som förr. Min fasra har haft sin apparat i ca 15 år utan reparationer!

Maelmoor
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
629191
May 25, 2004 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte denna för en månad sedan och måste säga att den är grymt bra (jag köpte med sladd men den finns även som batteridriven:

Philips HQ5426
Micro+ raksystem:
Individuellt fjädrande skärhuvuden (3 stycken)
Lift&Cut (2-stegsteknik)
Micro+ skär (HQ 4)
Nätdrift, för rakning från vägguttag
mycket tyst och vibrationsfri gång
pop-up trimsax för mustasch och polisonger
strömbrytare med inbyggd spärr mot oavsiktlig start
rengöringsborste och skyddshuv för skärhuvudena
resefodral medföljer

Trimsax är mycket användbar den med och jag har haft 0 irritation, det bästa var kanske priset 499 + frak från Siba.se (som har för övrigt många att välja mellan, även andra märken som Braun)

NilBer
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 40
629402
May 25, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger bara bic engångshyvlar, 10:- på ICA!

Men eftersom det verkar vara en bekväm och borglig avsändare till denna tråd så får jag väl rekomendera Brauns rakapparater 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
629772
May 25, 2004 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ok, tack för alla svar. Har idag köpt en Philips Coolskin HQ7740, Den var rostfri, vattentät och innehöll lotion. Hoppas nu den fungerar bra bara.

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
629799
May 25, 2004 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Du får komma med en "recension" på den sen. Nej men skriva lite för/nackdelar och så. Jag funderar på att köpa en, men vet inte riktigt vilken, kanske en mach 3

Krqagyzzz
Member
Medlem
629807
May 25, 2004 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jontez wrote: Du får komma med en "recension" på den sen. Nej men skriva lite för/nackdelar och så. Jag funderar på att köpa en, men vet inte riktigt vilken, kanske en mach 3

visst återkommer om ett antal dagar med vad jag tycker så här långt.
mach 3 är väll ändå en rakhyvel..

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
629813
May 25, 2004 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Jontez]Du får komma med en "recension" på den sen. Nej men skriva lite för/nackdelar och så. Jag funderar på att köpa en, men vet inte riktigt vilken, kanske en mach 3

Ja, men är nästan helt säker på att den finns som apparat

Krqagyzzz
Member
Medlem
629822
May 25, 2004 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jontez wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Jontez]Du får komma med en "recension" på den sen. Nej men skriva lite för/nackdelar och så. Jag funderar på att köpa en, men vet inte riktigt vilken, kanske en mach 3

Ja, men är nästan helt säker på att den finns som apparat

ok, den visade de inte för mig när jag var på elaffären idag, vad elaka de var i så fall.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 131
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL