March 15, 2002
Du kanske vill ha fler exempel?
http://www.nad.co.uk/hifi_ampl.....erlook.htm
Även nads mindre integrerade förstärkare mäts på det viset..
October 15, 2001
kolla lite säkrare sidor innan du gör bort dig..
http://www.nadelectronics.com
(*Min. power per channel, 20Hz - 20kHz with no more than 0.08% THD rated distortion.)
March 15, 2002
Haha, du va mig en rolig en.. Det är för övrigt samma sida om du inte visste det.. Ännu ett exempel:
March 15, 2002
Även silverline slutsteget är uppmätt på samma sätt vilket kanske inte är så konstigt eftersom det i grund och botten bygger på Nad 218 thx.
http://www.nadelectronics.com/.....erlook.htm
Bara S300-s effekt som mäts upp vid max 0.07% THD. En del av deras Receivrar också tillåts ha 0.08% thd då de mäter upp. Men sådana använder man sig ändå inte av om man inte har väldigt knaper budget
March 15, 2002
ing_En wrote: monster >> NAD kör 0.08THD
vad gällande 218 THX så är de effekt förstärkare/slutsteg som hamnar i en annan kategori om man ska ha ett helt komplett system.
Vad gällande låga laster så behövs de inte gå lägre än 4ohm då det inte görs högtalare som kräver lägre.. vid större system och slutsteg då lägre laster används har det en betydelse.
Vad du kanske inte visste är att impedansen är ett medelvärde och att den varierar kraftigt vid olika frekvenser på grund av talspolens induktans.
March 15, 2002
Vad jag kan se så mäts även deras slutsteg upp vid 0.07% THD..
March 15, 2002
ing_En wrote: och vad THD gäller så betyder det inte lika mycket som du tror.. då flera tillverkare som slänger HK och NAD i väggen till frukost när det gäller förstärkare. De ligger från 0.05 till 0.09% THD vid 1W. Märken som Kora Design, Audio Note, GamuT och B&K.
Finns ingen förstärkare som slänger nad i väggen till frukost. Även om de är betydligt dyrare. S300 tex har en ljudkvalitet som kan tävla med marknadens allra bästa produkter, vare sig de är integrerade förstärkare eller för-/slutstegskombinationer i den tyngre klassen.
March 15, 2002
ing_En wrote: om du hade läst allt så hade du sett att jag skrev att HK använde 0.07THD
och vad gällande att NAD mäter sig mot de märken jag skrev är något du måste ha drömt eller läst i nån wanabi review
Var det inte du som skrev att HK har de strängaste effekt normer som man anväder idag..
March 15, 2002
ing_En wrote: om du hade läst allt så hade du sett att jag skrev att HK använde 0.07THD
och vad gällande att NAD mäter sig mot de märken jag skrev är något du måste ha drömt eller läst i nån wanabi review
Konstigt att nästan alla som recenserar den tycker likadant.. Har du lyssnat på den själv i ett bra rum med bra kringutrustning?
October 15, 2001
deras THD ligger på 0.07% efter 24h drift vid en viss effekt, vilket NADs förstärkare inte mäts.. vet inte exakt, man har för mig att de körs under 1h gång vid deras mätningar. Där av den låga THD´n.
Tycker du kan sluta försöka få mig som värsta Anti NAD killen.
Enda jag sagt är jag bytte bort min, i detta fall, NAD T752 mot en AVR7500 för att NAD´n inte riktigt orkade ge mina högtalare rättvisa.
October 15, 2001
tja.. rummet är rätt fyrkantigt, kanske inte det bästa.. men mitt MK750THX högtalarsystem låter helt ok där iaf.. lite vaderade draperier längs me väggarna så borde det låta precis som när jag provlyssnade på dom första gången.. men 7000:- för ett par draperier är inget jag kan motivera för frugan..
Övrigt är det en Onkyo DVD - DV-SP800
Alla kablar har jag köpt från TARA.
March 15, 2002
ing_En wrote: deras THD ligger på 0.07% efter 24h drift vid en viss effekt, vilket NADs förstärkare inte mäts.. vet inte exakt, man har för mig att de körs under 1h gång vid deras mätningar. Där av den låga THD´n.
Tycker du kan sluta försöka få mig som värsta Anti NAD killen.
Enda jag sagt är jag bytte bort min, i detta fall, NAD T752 mot en AVR7500 för att NAD´n inte riktigt orkade ge mina högtalare rättvisa.
Vad spelar det for roll? Slutsteget distorderar ju inte mer bara för att man har igång den i 24 timmar i stället för 1! Föresten så tycker ja inte du ska uttala dig om du inte vet säkert! Nad mäter mellan 20 hz och 20 khz och under 0.03% THD hela tiden och tar sedan det minsta värdet de får vilket kan vaiera beroende på vilken frekvens du mäter.
''Min power per channel, 20Hz-20kHz both channels driven with no more than rated distortion.''
3 Guest(s)