February 16, 2005
ska man göra det (se topic)? jag säger nej.. jag köpte ett cm stacker hos komplett och fick lite rabbbat pga av att en tidigare order hade strulat en massa, jävla snällt, lådan kommer men det är en buckla i toppen och en repa på sidan, shit happens, jag gör en reklamation på skalet och servicen är mcyket bra men jag får lite info missar så jag åker fram och tillbaka mellan hemmet och posten med ett paket som väger typ 18.3kg springer i trappor etc, dom skickar ett nytt jag packar upp detta och även detta har en nästan likadan repa på nästan samma ställe som det tidigare skalet,
så här gick det till:
jag la ordern på en tisdag efter middag, fick första chassit på torsdag, upptäckte felet, dom han svara på mailet jag skickade samma dag att det bara var att åka till posten så det gjorde jag, då skulle jag få stå för frakten själv får jag reda på först hos posten, hem igen, dom hinner svara (trots att klockan nu är 18:10) samma dag, många ursäkter och lite lismande i sann serviceanda, på måndag får jag en frakt sedel, skickar tillbaka prylarna och typ tisdag onsdag där fick jag det nya chassit, som oxå var repigt.. nu orkar jag inte bråka mer sa ja, jag skiter i rma men å andra sidan tänker jag två gånger innan jag handlar där nästa gång, tre gånger har dom skickat paket till mig (inkl en annan order) och alla gånger har det varit något fel. jag gav dom tre chanser eftersom jag endast hört bra saker om dom, men med onödigt höga fraktavgifter och detta eviga strul får jag fundera på om det är värt att handla där igen..
Vill dock buga djupt för deras personal, mycket god service och det räcker långt men inte hur långt som helst.
om nån undrar så var det sånna skader att de (nästan) omöjligt kan ha uppståt i frakten, det såg ut att vara vid tillverkning, svårt och förklara..
vet inte om nån tycker detta bara var en massa osammanhängande dravell eller så men jag fick skrivit av mig lite..
June 23, 2002
Om det nu inte hände med frakten så borde det inte var kompletts fel heller? I grund och botten måste det väl ligga host CM då? Komplett lär väl knappast packa upp dom och repa dom.
EDIT: När jag köpte mitt på mycom så var det inte en enda repa på det. Men då hämtade jag det även där.
April 20, 2005
Du måste haft väldigt otur, varje gång som jag handlat på komplett (4 gånger) har det inte varit ett enda problem. Iofs så köpte jag genom ett företag så det det blev lite billigare och sånt, så frakten var inte den samma heller. Fast som du sa så var det inte ett frakt fel.
February 16, 2005
macrus wrote: Om det nu inte hände med frakten så borde det inte var kompletts fel heller? I grund och botten måste det väl ligga host CM då? Komplett lär väl knappast packa upp dom och repa dom.
EDIT: När jag köpte mitt på mycom så var det inte en enda repa på det. Men då hämtade jag det även där.
helt rätt.. med tanke på inom hur liten radie båda felen satt på så känns det som ett tillverkningsfel .. packa upp och repa saklen.. låter som personalfest
det som gick fel med min först best. var lite udda, jag köpte en pryl men alla saker som skulle vara med låg inte i kartongen, jaja sånnt händer tänkte jag å ringde till dom, han bad mig rabbla upp de som saknades (3-4 mindre saker som ett par skivor en manual å så nån sladd)
dagen där på dimper ett kuvert ner i hallen, då har dom inte skickat allt utan bara 2 av sakerna... hur tänkte dom då? men som sagt det gav mig bättre pris på min nästa beställning
2 Guest(s)