köpa stacker på komplett?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
köpa stacker på komplett?
Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 20, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ska man göra det (se topic)? jag säger nej.. jag köpte ett cm stacker hos komplett och fick lite rabbbat pga av att en tidigare order hade strulat en massa, jävla snällt, lådan kommer men det är en buckla i toppen och en repa på sidan, shit happens, jag gör en reklamation på skalet och servicen är mcyket bra men jag får lite info missar så jag åker fram och tillbaka mellan hemmet och posten med ett paket som väger typ 18.3kg springer i trappor etc, dom skickar ett nytt jag packar upp detta och även detta har en nästan likadan repa på nästan samma ställe som det tidigare skalet,
så här gick det till:
jag la ordern på en tisdag efter middag, fick första chassit på torsdag, upptäckte felet, dom han svara på mailet jag skickade samma dag att det bara var att åka till posten så det gjorde jag, då skulle jag få stå för frakten själv får jag reda på först hos posten, hem igen, dom hinner svara (trots att klockan nu är 18:10) samma dag, många ursäkter och lite lismande i sann serviceanda, på måndag får jag en frakt sedel, skickar tillbaka prylarna och typ tisdag onsdag där fick jag det nya chassit, som oxå var repigt.. nu orkar jag inte bråka mer sa ja, jag skiter i rma men å andra sidan tänker jag två gånger innan jag handlar där nästa gång, tre gånger har dom skickat paket till mig (inkl en annan order) och alla gånger har det varit något fel. jag gav dom tre chanser eftersom jag endast hört bra saker om dom, men med onödigt höga fraktavgifter och detta eviga strul får jag fundera på om det är värt att handla där igen..

Vill dock buga djupt för deras personal, mycket god service och det räcker långt men inte hur långt som helst.

om nån undrar så var det sånna skader att de (nästan) omöjligt kan ha uppståt i frakten, det såg ut att vara vid tillverkning, svårt och förklara..

vet inte om nån tycker detta bara var en massa osammanhängande dravell eller så men jag fick skrivit av mig lite.. wink

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
909881
June 20, 2005 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Stacker är? 😕

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
909882
June 20, 2005 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte min stacker på komplett, var ingen fara med den...

kutlo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1745
909890
June 20, 2005 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Stacker är? 😕

Ett chassi

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
909914
June 20, 2005 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det nu inte hände med frakten så borde det inte var kompletts fel heller? I grund och botten måste det väl ligga host CM då? Komplett lär väl knappast packa upp dom och repa dom.

EDIT: När jag köpte mitt på mycom så var det inte en enda repa på det. Men då hämtade jag det även där.

Zmozie
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 204
909933
June 20, 2005 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Du måste haft väldigt otur, varje gång som jag handlat på komplett (4 gånger) har det inte varit ett enda problem. Iofs så köpte jag genom ett företag så det det blev lite billigare och sånt, så frakten var inte den samma heller. Fast som du sa så var det inte ett frakt fel.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
909955
June 20, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Hög frakt har de men de har aldrig strulat.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
910036
June 20, 2005 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Om det nu inte hände med frakten så borde det inte var kompletts fel heller? I grund och botten måste det väl ligga host CM då? Komplett lär väl knappast packa upp dom och repa dom.

EDIT: När jag köpte mitt på mycom så var det inte en enda repa på det. Men då hämtade jag det även där.

helt rätt.. med tanke på inom hur liten radie båda felen satt på så känns det som ett tillverkningsfel .. packa upp och repa saklen.. låter som personalfest wink

det som gick fel med min först best. var lite udda, jag köpte en pryl men alla saker som skulle vara med låg inte i kartongen, jaja sånnt händer tänkte jag å ringde till dom, han bad mig rabbla upp de som saknades (3-4 mindre saker som ett par skivor en manual å så nån sladd)
dagen där på dimper ett kuvert ner i hallen, då har dom inte skickat allt utan bara 2 av sakerna... hur tänkte dom då? men som sagt det gav mig bättre pris på min nästa beställning laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 272
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL