December 27, 2003
börjar bli dags för en ny telefon då jag märker att min K850 kan vara på väg ut. vill inte ha något uber flashing och svindyrt (a lá iPhone, X10 etc.) men ändå något som har lite kul teknik. prisintervall är upp till ca 2500kr
Touch skärm
divx/xvid playback
mp3
fm radio
qwerty tangentbord (virtuellt)
WLAN
3.2MP+ på kameran (har 5.0 och vill inte göra någon nedgradering, men detta är inte livsviktig)
GPS är en kul extra funktion men absolut inte viktig.
telefonerna jag kollat på är:
SonyEricsson Aino: Men den har bara touch funktion i Media menyer och verkar kosta mer än det smakar
Samsung F480 Touchwiz: Saknar en del av de funktioner jag önskar men i övrigt verkar den vettig för sitt pris
Samsung GT-S5600 Saknar en eller ett par önskade funktioner, men är billig
Samsung GT-S8000 Jet verkar ha allt jag önskar, men vet inte så mycket om den i övrigt
LG KM900 Arena: Verkar mest vetting sett till funktioner och pris, men har hört att folk tycker att den är seg o buggig?
sen finns ju NOKIA 5800 XpressMusic . Men jag har varit lite anti-Nokia sen barnaben. helt ogrundat förstås (typ Fanboy mentallitet), men jag vill nog ändå inte ha en
är det ens värt att köpa en touch-screen telefon för under 3000kr?
December 16, 2003
Har en Nokia 5800. Är nöjd med luren!
Även om (den stora, den har två) kameran har relativt bra upplösning så blir bilderna komprimerade och plottriga på nått sätt.
Min gamla IXUS 4Mp überdödar på lägsta upplösning. Kanske nån inställning bara.... men ändå.
I övrigt inget att klaga på. Har inte haft behov att ställa den i relation till ovan andra nämda lurar så vem vet.
Kanske nån nedan.
November 14, 2003
Jag hade köpt en telefon med Android, gärna Samsung Galaxy Spica i5700. Android 2.1 ska komma snart till telefonen. Jag äger en själv! Telia hade en kampanj vid jul med ett väldigt förmånligt erbjudande på telefonen. Totalt betalar jag bara 2500 kronor för telefonen.
Det jag kan klaga på är att jag ofta trycker in fel tangent på det virtuella tangentbordet. Mina fingrar är inte speciellt stora heller. Jag antar att det kräver en del träning. Sen har inte Samsung uppdaterat programsviten för att stödja Windows 7. Jag tycker att det är dåligt att ett så stort företag är så sena med en uppdatering.
1 Guest(s)