February 25, 2002
Tänkte att jag skulle ta och köpa mig en bra tv men är inte så hundra på om den jag har hittat är prisvärd så lite tips och kommentarer vore fint.
Philips 32pw8609 32" Widescreen
http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=54338
Som dom säljer på Siba för 6990:-
Den verkar väl bra? eller? Någon som köpt en?
May 17, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=pompougnac]jorå den är schysst... 100hz är alltid trevligt, dessutom brukar philips och sony vara de enda som duger på tvapparater...
Grundig, inte att förglömma... Min farsa hade en och samma i 20 år...;)
grundig kursade för ett halvt år sedan. vet inte ifall de har startat upp igen.
March 20, 2003
AMD_RULEZ wrote: [quote=pompougnac]jorå den är schysst... 100hz är alltid trevligt, dessutom brukar philips och sony vara de enda som duger på tvapparater...
Grundig, inte att förglömma... Min farsa hade en och samma i 20 år...;)
Det var lite mer kvalite i gårdagens produkter, folk blir ofta förvånade när deras "nya" tv går sönder efter 4-5år...tyvärr ser det ofta ut så idag.
Å andra sidan kostar en tv idag ca en 1/2-1/5 månadslön vilket man knappast kunde drömma om på det glada 80-talet.
March 15, 2004
Min farsa har en 32 tums widescreen TV för tio papp som han tjatar om. Det är skitdålig bild på den IMHO. T.ex om nån rör sig fort på bilden så ser man att skärmnen inte hinner uppdateras snabbt nog sen är det skitfula färger, ser nästan ut som när men ser en TV-bild på en TV i en film liksom, det blir lite sådär vita konturer. Min 15-20 gamla Philips 28 tum har fan bättre bild än den.
Det jag undrar är: beror detta på att farsans TV är så stor, jag menar större apparater har väl generellt sämre bild även idag. Kan han ha ställt in nåt fel kanske ?
May 19, 2003
Continental Op wrote: Min farsa har en 32 tums widescreen TV för tio papp som han tjatar om. Det är skitdålig bild på den IMHO. T.ex om nån rör sig fort på bilden så ser man att skärmnen inte hinner uppdateras snabbt nog sen är det skitfula färger, ser nästan ut som när men ser en TV-bild på en TV i en film liksom, det blir lite sådär vita konturer. Min 15-20 gamla Philips 28 tum har fan bättre bild än den.
Det jag undrar är: beror detta på att farsans TV är så stor, jag menar större apparater har väl generellt sämre bild även idag. Kan han ha ställt in nåt fel kanske ?
låter som hans tv är lite f@ckad. kan ha med att bildröret är kasst eller inte har dom rätta instälnigarna
March 20, 2003
copulator wrote: [quote=Continental Op]Min farsa har en 32 tums widescreen TV för tio papp som han tjatar om. Det är skitdålig bild på den IMHO. T.ex om nån rör sig fort på bilden så ser man att skärmnen inte hinner uppdateras snabbt nog sen är det skitfula färger, ser nästan ut som när men ser en TV-bild på en TV i en film liksom, det blir lite sådär vita konturer. Min 15-20 gamla Philips 28 tum har fan bättre bild än den.
låter som hans tv är lite f@ckad. kan ha med att bildröret är kasst eller inte har dom rätta instälnigarna
Nej, det är inget fel på den.
Billiga 100Hzare är så. Lägger man sig i prisklassen under 12000 skall man inte köpa en 32" 100Hz. 50Hz ser mkt bättre ut i billigare prisklasser, tyvärr märker ofta inte konsumenter det föränn de kommer hem men då är de flesta så nöjda med att det är skarp bild när de kollar på nyhetsuppläsarna att de inte bryr sig.
1 Guest(s)