Köpa vattenkylning.. hjälp tack.|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpa vattenkylning.. hjälp tack.
baronatom
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 205
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 25, 2008 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Hejsan. Har fått ett fint överflöd pengar nu till julen så tänkte att om det finns något som motiverar mig att slösa dem så torde det vara hårdvara. Denna gång tänkte jag testa vattenkylning. Har läst på mig det nödvändiga om det, så förkunskaperna har jag väl rent teoretiskt. Sen att montera allt lär ju knappast vara världens svåraste uppgift då man meckat med datorer sen begynnelsen. Hur som helst, mitt dilemma ligger i vad jag ska köpa för något. Har stenkoll på den "vanliga" datorkomponentmarknaden men när det kommer till vattenkylning så är jag lite lost... Märken som Swifttech, EK och Asetek har jag sett. Även Eheim, problemet är bara att jag är för lat just nu för att ta reda på/läsa om vem som gör bäst pryttlar. Som jag förstått det så gör man bäst i att köpa olika delar från den tillverkaren som gör bästa separata del, dvs jag har hört att Eheim gör bäst pumpar.

Det andra problemet är att det inte verkar finnas några vettiga produkter i svenska sortiment, bara rötna ThermalTake-kit och Zalmans överprisprodukter som ändå inte levererar, vad jag har läst mig till. Så vilken sida ska man förlita sig på? Aspekter såsom betalmetod, leveranstid och frakt är att ta hänsyn till om ni ska komma med ett tips.
Vad ska jag köpa, med andra ord? Budgeten är väl som max 3000, går det att få schyssta lösningar för sådan penning blir jag glad. Hoppas jag inte är för naiv med den budgeten, men hoppas går ju alltid 🙂 Men om ni säger att man bara får skräp för 3k så är det väl lika bra att avstå från vatten racet.

Chassiet är ett gammalt P180, har sett folk montera radiatorer i taket på dem. Borde väl gå med lite ingrepp? Hade tänkt att kunna ha allt i chassiet.

EDIT: Vad dum jag är, glömde ju helt att säga vad för komponenter jag har. HD4850, nåt bra block till det då och så har jag S775 på ett Abit IX38-QuadGT

Mvh Alexander

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 326
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL