August 11, 2004
Har lyckats med att bryta av "armen" som går upp ur min kompressorkylare. Det är en mach 1 och samtidigt som jag lämnat in den på lagning så tänkte jag fylla den med r404 eller r507.
Nu är det så att han jag lämnat in den till behöver få tag på böjliga kopparrör ala dom som redan sitter där. Så nu frågar jag om någon här vet om man kan få tag på det någonstans?
November 4, 2001
Du menar att du lämnar in ditt system till en firma som fixar kompressorer och byter gas men inte har några kopparrör?
Jag skulle rekomendera närmsta kyl-firma men det gick ju då inte.
Bromsrör på närmsta bilfirma (tror tom classe har) men är nog inte den diametern du ska ha. Värt att ta en titt iaf.
August 11, 2004
Aluminium går inte att svetsa vad jag vet, men löda funkar nog. Bara det att det är dåligt med sådana firmor här i stan :S
Ingen som vet om man kan få tag på support/reservdelar till mach1/mach2? Bästa skulle väl vara om någon hade en trasig som jag kunde ta en sån del jag behöver av.
September 20, 2001
elmor wrote: Aluminium går inte att svetsa vad jag vet, men löda funkar nog. Bara det att det är dåligt med sådana firmor här i stan :S
Ingen som vet om man kan få tag på support/reservdelar till mach1/mach2? Bästa skulle väl vara om någon hade en trasig som jag kunde ta en sån del jag behöver av.
Aluminium går utmärkt att svetsa (om man kan det dvs) (kolla in Temple Of NOD i min sign om du vill ha bevis 😉 Problemet är bara att det inte går att svetsa för tunt gods, så det kanske inte är så lätt på små rör...
1 Guest(s)