August 16, 2002
ska köpa tv-kort till en htpc, och behöver lite köpråd... har ingen aning om vad som är bra/dåligt, så om nån har några tips om vad som är bra så är det najs... pris får väl max vara runt en 1500... fjärrkontroll är najs också...
vi har digital-tv och digitaltvbox, men den skickar väl ut analogt i huset? då behöver man väl inte digitaltvkort? är som sagt helt ute vad gäller tvkort... puss
October 25, 2003
Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.
Skitbra kort, bra bildkvalite, dock så stör det i bilden om man har msn eller liknande i bakgrunden, men det ser inte jag som ett stort problem.
Nu har de dock inte Deluxe kvar, med samma kort finns fast det heter Expert, har nån funktion till och kostar 529:-
Du får med fjärrkontroll och allt sånt, och kortet hat TimeShift så du kan pausea i direktsändning och sånt.
Mkt bra kort, rekommenderas starkt!
July 22, 2003
Tindy wrote: Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.
Skitbra kort, bra bildkvalite, dock så stör det i bilden om man har msn eller liknande i bakgrunden, men det ser inte jag som ett stort problem.Nu har de dock inte Deluxe kvar, med samma kort finns fast det heter Expert, har nån funktion till och kostar 529:-
Du får med fjärrkontroll och allt sånt, och kortet hat TimeShift så du kan pausea i direktsändning och sånt.
Du har ingen exempelfil att lägga upp som är inspelat med ditt tvkort ? 🙂
Nyfiken på att köpa ett sånt kort nu när du säger hur bra det är 🙂
October 25, 2003
Blaxxor wrote: [quote=Tindy]Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.
Skitbra kort, bra bildkvalite, dock så stör det i bilden om man har msn eller liknande i bakgrunden, men det ser inte jag som ett stort problem.Nu har de dock inte Deluxe kvar, med samma kort finns fast det heter Expert, har nån funktion till och kostar 529:-
Kan spela in en snutt och lägga upp senare inatt, precis innan jag går och lägger mig, blir väl runt en 3-4, så imorgon ska det ligga en film här 🙂
July 22, 2003
Tindy wrote: [quote=Blaxxor][quote=Tindy]Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.
Kan spela in en snutt och lägga upp senare inatt, precis innan jag går och lägger mig, blir väl runt en 3-4, så imorgon ska det ligga en film här 🙂
Okej 🙂 Tack så hemskt mycket 🙂
December 5, 2001
keffing wrote: ska köpa tv-kort till en htpc, och behöver lite köpråd... har ingen aning om vad som är bra/dåligt, så om nån har några tips om vad som är bra så är det najs... pris får väl max vara runt en 1500... fjärrkontroll är najs också...
vi har digital-tv och digitaltvbox, men den skickar väl ut analogt i huset? då behöver man väl inte digitaltvkort? är som sagt helt ute vad gäller tvkort... puss
Fan jag reagerade inte på att det var du....fan byt inte avatar hela tiden 😀
August 16, 2002
Sardaukar wrote: [quote=keffing]ska köpa tv-kort till en htpc, och behöver lite köpråd... har ingen aning om vad som är bra/dåligt, så om nån har några tips om vad som är bra så är det najs... pris får väl max vara runt en 1500... fjärrkontroll är najs också...
Fan jag reagerade inte på att det var du....fan byt inte avatar hela tiden 😀
hehe... ao ska ha den här nu ett tag...
aja tack för tipsen alla... ni får gärna fortsätta
det är min farsa som ska ha htpcn så det finns typ inget pristak egentligen...
October 25, 2003
Blaxxor wrote: Tindy, var är filmen ? 🙂
[quote=Sardaukar]Kan lägga upp en snutt från mitt ASUS sen.
Gör det är du snäll 🙂
Två saker,
1. När man spelar in så försämras kvaliten avsevärt, men det ger kanske ett hum om hur kortet är iaf.
2. Jag behöver upload för 60 respektive 32 megabyte, var tvungen att spela in som okomprimerad .avi för att inte bilden skulle bli helt fuckad.
August 16, 2002
Sardaukar wrote: Eftersom ni har digital-tv så skulle jag köpt ett digitalt tv-kort och kanske en kortläsare till, blir ju mycket bättre bild. Vilken sort beror på vad för digital-tv ni har. Kabel, satellit eller marksänd.
vi har marksänd... men liksom grejjen är den att vi har typ 5 dekodrar redan liksom, o dom sänder ut genom den vanliga antennkabeln (coax) in i huset...
1 Guest(s)