Köpråd ang. tv-kort|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köpråd ang. tv-kort
Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 27, 2004 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ska köpa tv-kort till en htpc, och behöver lite köpråd... har ingen aning om vad som är bra/dåligt, så om nån har några tips om vad som är bra så är det najs... pris får väl max vara runt en 1500... fjärrkontroll är najs också...

vi har digital-tv och digitaltvbox, men den skickar väl ut analogt i huset? då behöver man väl inte digitaltvkort? är som sagt helt ute vad gäller tvkort... puss

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
783445
November 27, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.
Skitbra kort, bra bildkvalite, dock så stör det i bilden om man har msn eller liknande i bakgrunden, men det ser inte jag som ett stort problem.

Nu har de dock inte Deluxe kvar, med samma kort finns fast det heter Expert, har nån funktion till och kostar 529:-

Du får med fjärrkontroll och allt sånt, och kortet hat TimeShift så du kan pausea i direktsändning och sånt.

Mkt bra kort, rekommenderas starkt!

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
783489
November 27, 2004 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.
Skitbra kort, bra bildkvalite, dock så stör det i bilden om man har msn eller liknande i bakgrunden, men det ser inte jag som ett stort problem.

Nu har de dock inte Deluxe kvar, med samma kort finns fast det heter Expert, har nån funktion till och kostar 529:-

Du får med fjärrkontroll och allt sånt, och kortet hat TimeShift så du kan pausea i direktsändning och sånt.

Du har ingen exempelfil att lägga upp som är inspelat med ditt tvkort ? 🙂

Nyfiken på att köpa ett sånt kort nu när du säger hur bra det är 🙂

Tindy
Member
Medlem
783491
November 27, 2004 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Blaxxor wrote: [quote=Tindy]Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.

Kan spela in en snutt och lägga upp senare inatt, precis innan jag går och lägger mig, blir väl runt en 3-4, så imorgon ska det ligga en film här 🙂

Blaxxor
Member
Medlem
783497
November 27, 2004 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Blaxxor][quote=Tindy]Jag köpte mitt Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe för 469:- på webbhallen.

Kan spela in en snutt och lägga upp senare inatt, precis innan jag går och lägger mig, blir väl runt en 3-4, så imorgon ska det ligga en film här 🙂

Okej 🙂 Tack så hemskt mycket 🙂

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
783504
November 27, 2004 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan lägga upp en snutt från mitt ASUS sen.

Sardaukar
Member
Medlem
783505
November 27, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: ska köpa tv-kort till en htpc, och behöver lite köpråd... har ingen aning om vad som är bra/dåligt, så om nån har några tips om vad som är bra så är det najs... pris får väl max vara runt en 1500... fjärrkontroll är najs också...

vi har digital-tv och digitaltvbox, men den skickar väl ut analogt i huset? då behöver man väl inte digitaltvkort? är som sagt helt ute vad gäller tvkort... puss

Fan jag reagerade inte på att det var du....fan byt inte avatar hela tiden 😀

Keffing
Member
Medlem
783674
November 28, 2004 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=keffing]ska köpa tv-kort till en htpc, och behöver lite köpråd... har ingen aning om vad som är bra/dåligt, så om nån har några tips om vad som är bra så är det najs... pris får väl max vara runt en 1500... fjärrkontroll är najs också...

Fan jag reagerade inte på att det var du....fan byt inte avatar hela tiden 😀

hehe... ao ska ha den här nu ett tag...

aja tack för tipsen alla... ni får gärna fortsätta wink
det är min farsa som ska ha htpcn så det finns typ inget pristak egentligen...

Sardaukar
Member
Medlem
783720
November 28, 2004 - 5:24 am
sp_Permalink sp_Print

Eftersom ni har digital-tv så skulle jag köpt ett digitalt tv-kort och kanske en kortläsare till, blir ju mycket bättre bild. Vilken sort beror på vad för digital-tv ni har. Kabel, satellit eller marksänd.

Blaxxor
Member
Medlem
783801
November 28, 2004 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy, var är filmen ? 🙂

Sardaukar wrote: Kan lägga upp en snutt från mitt ASUS sen.

Gör det är du snäll 🙂

Tindy
Member
Medlem
783837
November 28, 2004 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Blaxxor wrote: Tindy, var är filmen ? 🙂

[quote=Sardaukar]Kan lägga upp en snutt från mitt ASUS sen.

Gör det är du snäll 🙂

Två saker,
1. När man spelar in så försämras kvaliten avsevärt, men det ger kanske ett hum om hur kortet är iaf.

2. Jag behöver upload för 60 respektive 32 megabyte, var tvungen att spela in som okomprimerad .avi för att inte bilden skulle bli helt fuckad.

Keffing
Member
Medlem
783939
November 28, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Eftersom ni har digital-tv så skulle jag köpt ett digitalt tv-kort och kanske en kortläsare till, blir ju mycket bättre bild. Vilken sort beror på vad för digital-tv ni har. Kabel, satellit eller marksänd.

vi har marksänd... men liksom grejjen är den att vi har typ 5 dekodrar redan liksom, o dom sänder ut genom den vanliga antennkabeln (coax) in i huset...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 131
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL