November 9, 2002
Hej!
Ska snabbt och smidigt bygga ihop en dator till en kompis, och slängde ett öga på kompletts paketlösningar. Dom verkar vettiga och har bara lite frågor. Jag hade tänkt mig detta alternativet. http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=321530
Hur är Grafikkortet på denna konfig? har inte en susning. Personen i fråga spelar inte mycket spel, utan skall mest ha datorn för bilder från digitalkamera och lyssna på musik med. Han kommer nog säkerligen vilja spela då och då, men har inga jättekrav på grafiken.
Är det ett bra alternativ?
Tackar
/Xuestor
September 15, 2002
Man får vad man betalar för, för 5000:- får du varken en snygg, tyst eller särskillt bra dator. 7300 grafikkortet går nog spela vissa spel på låg upplösning men det är knappt. Iaf bättre än om man köper en 5000kr´s dator på tex Siba. Men om man ska kunna spela så bör man gå upp uminstone en nivå på grafikkort.
May 2, 2006
Vill din kompis spela lite då och då så är ett 7300GS i klenaste laget. Jag skulle bara rekommendera kortet till personer som aldrig spelar, exempelvis min mor. Prestandan i 3D är inget att hurra för, men det duger fint till att se på film och redigera foton mm.
Mitt råd är att din kompis investerar en tusenlapp till och får avsevärt mycket bättre 3D prestanda, samt en lite större hårddisk och kraftigare nätagg.
Dessutom är det ett bättre moderkort på det dyrare paketet.
1 Guest(s)