August 16, 2002
Ao, ska ha 2st 200gb till min server, och undrar om nån har några synpunkter ang vilka diskar som är bäst... eftersom det är en server så vill jag främst ha lång garantitid, och sedan att dom är svala... tysthet spelar ingen roll... Maxtor, Seagate eller nåt annat? Seagate har väl 5 års garantitid nu eller?
edit:
valet står mellan följande diskar:
Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM
Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM
Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM
ska ha 2st dårå...
edit2: maxtorn har visst 3 års garanti, seagaten 2 års och på WD-disken står det inget... nån som vet?
September 4, 2004
Seagate blir varma, men med kylning så kvittar det... maxtor blir inte lika varma, sen har maxtor också 5 års garanti. Att priset är högre på seagate (vilket inte heller stämmer) gör inte att de är bättre.
vid maxanvändning av maxtor disken (när den arbetar med flera saker samtidigt), så börjar det knastra högljudt. Samma händer med seagate disken men ett lite dovare knaster. (vet inte vilken som låter mest i dba.
August 16, 2002
Adam wrote: [quote=Fixxxer22]när den arbetar med flera saker samtidigt
Visste inte att hårddiskar kan göra fler saker än att läsa/skriva data....
Kan du ge exempel på andra sysslor dina diskar utför? 😉
mina hårddiskar brukar jag be typ städa rummet, diska etc... fast dom brukar inte göra det...
aja men seagate blir det... har en seagate 120gb sen innan och är fett nöjd... aja tack allihopa...
November 22, 2001
Som nån nämde har maxtor oxå höjt till 5 år.
Jag har en maxtor och en seagate 200gb o kan säga att det skilde ~10 grader mellan dem till maxtorns fördel innan jag satte kylning på dem.
Maxtorn ligger nu kvar på samma temp och seagaten håller ~2 grader högre.
Det var iofs lite bättre luftflöde där maxtorn satt innan så det kan ju ha gjort någon grader på det resultat.
Köp den som e billigast av dem tycker jag.
2 Guest(s)