January 18, 2010
Hade tänkt införskaffa mig i ett nytt headset och skulle vilja ha lite tips vad som är det bästa headsetet för gamers. Jag spelar för det mesta Counterstrike Source samt lyssnar på musik använder ett par Sennheiser Pc 350 för tillfället.
Dom jag har kollat på är dessa två
QPAD 1339
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=420872 vissa säger att dom är plastiga och inte alls får det ljud man betalar för
Sennheiser PC 360 G4ME
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=596155 vissa säger att dom man spelar med på skype hör bakgrundsljudet sen är jag lite osäker med att det är öppna hörlurar. Jag vet att sennheiser gör bra grejer till 100%
Kom gärna med tips men det är dessa två jag är ute efter, Vore kul om någon som har provat något av dessa headset som skulle kunna ge en kommentar
///Bosis
February 3, 2008
dom ser riktigt trevliga ut måste jag medge, men du skulle inte kunna tänka dig en annan approach. skaffa en extern mic, själv använder jag någon logitech webcam som kostade för länge sen kanske 500kr, sitter dagligen på skype och vent och det har aldrig vart någon som klagat på ljudkvaliten från mig. och sen för ljudet som ska ut så kan du kolla in akg's k hd serie, dessa sitter skönt som fan på huvet och leverar, har känt på ett fåtal och har någon långsiktig plan på att köpa mig ett par dock finns andra prioriteringar som går före.
May 1, 2004
Hakke;1261237 wrote: dom ser riktigt trevliga ut måste jag medge, men du skulle inte kunna tänka dig en annan approach. skaffa en extern mic, själv använder jag någon logitech webcam som kostade för länge sen kanske 500kr, sitter dagligen på skype och vent och det har aldrig vart någon som klagat på ljudkvaliten från mig. och sen för ljudet som ska ut så kan du kolla in akg's k hd serie, dessa sitter skönt som fan på huvet och leverar, har känt på ett fåtal och har någon långsiktig plan på att köpa mig ett par dock finns andra prioriteringar som går före.
Jag skulle också rekommendera denna "approach". Tänk på att ditt ljudkort/Dac med headphone out har en stor betydelse.
1 Guest(s)