January 14, 2002
Tänkte köpa mig ett par hörlurar för max 500kr och undrar om ni har några tips att komma med?
Ska användas till datorn och till MP3 spelare när jag är ute och far runt.
Antagligen kommer de användas mer till MP3 spelaren men vill inte ha "in ear" eller vad de kallas, utan rediga kåpor som inte klämmer åt allt för hårt.
Har kollat lite på olika Sennheiser hörlurar (HD-202, HD-415, HD-457, HD-465), några Sony, Philips samt Koss men det finns en hel del att välja på iaf.
Så... några tips?
November 6, 2001
Reference Audio och Hifi-klubben har bra utbud på hörlurar som du kan provlyssna i butik. Båda finns längs Götgatan, Hifi-klubben har också butiker på Sveavägen och Fleminggatan.
January 14, 2002
Tack för affärerna, kanske svänger in och lyssnar runt lite någon gång när jag hälsar på webhallen. (bara då jag åker in till Stockholm C)
Efter att ha kollat runt på lite recensioner på alla möjliga AKG och Sennheiser så tror jag att det blir Sennheiser HD-202 (ska försöka provlyssna på dessa och modellerna jag nämde i första posten samt AKG K 512). Men det verkar vara en vettig lur för priset.
Som sagt så kommer de mest användas till MP3 spelaren där jag nu kör med ett par "noname" billigaste du hittar "in ear" hörlurar. Att dom är "Stängda" är ett plus, så inte alla på tåget eller bussen hör.
De gångerna jag kommer använda hörlurarna till datorn är troligtvis endast på LAN.
April 24, 2007
Quarzi wrote: Tack för affärerna, kanske svänger in och lyssnar runt lite någon gång när jag hälsar på webhallen. (bara då jag åker in till Stockholm C)
Efter att ha kollat runt på lite recensioner på alla möjliga AKG och Sennheiser så tror jag att det blir Sennheiser HD-202 (ska försöka provlyssna på dessa och modellerna jag nämde i första posten samt AKG K 512). Men det verkar vara en vettig lur för priset.
Som sagt så kommer de mest användas till MP3 spelaren där jag nu kör med ett par "noname" billigaste du hittar "in ear" hörlurar. Att dom är "Stängda" är ett plus, så inte alla på tåget eller bussen hör.
De gångerna jag kommer använda hörlurarna till datorn är troligtvis endast på LAN.
HD-202 verkar riktigt dåliga, Det är HD-201 var de lurar som gav mig huvudvärk. Gå upp lite i pris till den egna topp nivå för budgeten, ca 500 kr som du sa.
January 19, 2003
Själv är jag ett stort fan utav Koss Porta Pro
Inte heltäckande men jag tycker de ha bra ljud iaf.
//Jimmy
1 Guest(s)