Köptips till ny TV *Köp klart*|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Köptips till ny TV *Köp klart*
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 15, 2003 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan.
Innan ni klagar så måste jag säga att TV-apparater indirekt handlar om PC-hårdvara, för jag använder tv-out-utgången på mitt graffakort ofta och gärna.

Nu när det är klargjort så skulle jag uppskatta lite tips på schyssta televisionsapparater.

----------------------
Kravspecifikation:

* Inget widescreenformat på tv:n tack. 4:3 är mycket bättre än 16:9 enligt mig, och det står jag för till 100%.

* Pris: runt 6000 SEK

* S-Video-In (antingen äkta eller via scart) är ett måste, gärna RGB också, för den delen.

* 28" eller större.

* Platt bildyta, för det ger mer djup och bätte geometri.

---------------------

Jag och flickvännen har varit och kollat på div. apparater som uppfyller dessa, och har hittat 2 som vi gillar, men alla förslag är välkomna.

Det ena är en Philips 29" som elgiganten reade ut för 4990:- i veckan, men som tyvärr är slutsåld i hela jäkla landet.

Den andra är en Panasonic 29" med mycket schysst ljud. Kanonbild med mycket bra färgbalans (mycket bättre än t.ex. billiga trinitron-burkar från Sony) men som inte är helt rak nere i högra och vänstra kanten i bilden, p.g.a. quintrixbildröret för 5990:- på Power.

Skulle vara helschysst med bra tips från folk om vad som kan vara ett bra köp.

OBS: dessa två apparater är inte de enda vi är intresserade av, utan kom gärna med andra förslag.

Tack på förhand!

Zym
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 274
413052
September 15, 2003 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

kolla http://www.netonnet.se fina grejjer där, o har du 7000kr så får du 32tums widescreen, DVD samt 5 högtalare +sub. dvs. hemmabio.

men du ville ju inte ha nån widescreen så 😉 dom hade dock jävligt fina andra TV-apparater billigt oxå.

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
413072
September 15, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl redan sagt isf att det inte kan vara nån bättre kvalitet på DVD:n och sånt i det paketet.

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
413073
September 15, 2003 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
413101
September 15, 2003 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack så mycket för förslagen, men det känns inte så roligt att köpa tv över internet. Man vill ju se bilden och höra ljudet.

Vi har sett på div. Sony Trinitron-TV:s i 29"-klassen, men bilden verkar väldigt vattnig och oskarp i de ljusa partierna.

Vi har dock bestämt oss, och tog denna på elgiganten

http://www.elgiganten.se/is-bi.....types_text

Vi fick den för 5700:- och vi fick låna en av deras vagnar för att frakta hem den på torsdag! Mycket trevligt

Mycket skarp bild, och välbalanserade färger. Inte lika schysst ljud som på Panasonic:en, men nästan.

Tack för förslagen!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 97
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL