December 17, 2005
När du skriver 'som INTE har fast-anställning' menar du då helt arbetslös?
Får du in t.e.x över 120k per år så kan du låna på i stort sett alla ställen.
Men om du tjänar under det. Men går på högskola kan du också låna på rätt många ställen (jmedata t.ex)
Men om du mot förmodan inte är anställd, eller går på högskolan då finns det INGEN CHANS att du får ett lån om du inte har kanske hus, bil m.m då
Enda lån du då kan få är nog smslån på max 3k som ska betalas inom 30 dagar typ...
April 17, 2003
December 17, 2005
DrRrIbBeL wrote: Jag har ingen taxerad inkomst, har kredit på Siba på 4000 kr, och även ett TM Konto hos TeknikMagasinet så att man inte kan få saker på kredit utan inkomst är skitsnack
Och jag är INTE student
Länge sedan du fick det? Måste vart en jädrans idiot som gav krediten iså fall ;P
April 17, 2003
April 17, 2003
Saken med Siba är den att det är upp till säljaren att avgöra om det är värt att göra en kreditupplysning eller inte, ofta frågar dom om man jobbar eller går i skola, går man i skola och inte har några anmärkningar så brukar det gå bra med typ 3-5000 kr, han frågade inte mig om jag gick i skola eller om jag jobbade så jag hade väl tur eller nåt, och sen på kraven för TM Konto så är det bara 18 år och inga betalningsanmärkningar som gäller, har man ingen inkomst så är högsta krediten 2999 kr har en säljare sagt till mig.
December 17, 2005
MacDaddy wrote: Hur mkt avgifter o räntor är det på TM då?
På komplett är det ju galet mkt så inte värt det.
Vill kunna göra månadsbetalningar över 2-3 år.
http://tm.collector.se/privatlan/
Där kan du läsa om lånet på Teknikmagasinet..
Grundvillkor
Du kan låna mellan 5.000 kronor och 25.000 kronor. För att Du skall få lån hos oss skall Du vara minst 20 år, bosatt med fast adress i Sverige, ha fast anställning eller pension. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Du får inte heller vara studerande eller arbetslös
1 Guest(s)