May 1, 2003
Blir tokig snart. Ska köpa en bärbar att ha till studierna på Chalmers, men även till att surfa på, spela musik och film. Vart inne på en macbook men de har ju sådana kvalitétsproblem med dem.
Har 10% rabatt på dem annars.
Vad finns det för alternativ på pc-fronten. Kollat dell mm men det känns som rena djungeln.
Som sagt behöver den inte vara så avancerad, men program som mathematica bör fungera bra, och programmering kommer jag väl syssla med en del.
Vill gärna ha en snygg och smidig dator.
Skärm i liknande storlek som macbooken, 13", inte mindre iaf.
Bra batteritid är la att föredra. Gärna att den är lätt att koppla till en tv så man kan se på film/dvd genom den.
Budget ligger på runt 15 000 kr.
Tack på förhand!
September 27, 2003
http://zepto.se/Default.aspx?p.....vim8xBUGMf
några olika kombinationer. och väldigt bra kvalité.
funkar väll rätt bra 🙂
May 1, 2003
Bark wrote: http://zepto.se/Default.aspx?p.....vim8xBUGMf
några olika kombinationer. och väldigt bra kvalité.
funkar väll rätt bra 🙂
Helt klart intressant 🙂
November 8, 2005
Har inte Lenovo några saftiga rabatter för studenter? Dels deras X60 som är lätt och smidig. Dels deras T60. Och om de är byggda som min X40 är det heller ingenting man tvekar att ta med sig överallt.
Varför en Thinkpad? Dels har de de bästa tangentbord som går att få tag, inte dumt om man ska skriva mycket. Dels har de trackpoint som är vida överlägsen en vanlig trackpad. Jag skulle aldrig kunna tänka mig en annan dator än en Thinkpad och huvudskälet är just de alltid har trackpoint.
IBM har också väldigt bra support, har ringt dem några gånger och man behöver inte vänta mer än 2 minuter för att få svar.
Thinklight, deras lysdiod högst upp på skärmen som lyser upp tangentbordet är också smidigt. Använder den ganska ofta.
De har även en modell med UXGA-upplösning, men jag vet inte om den finns med i studenterbjudandet.
Lyssna på ett råd som någon som varit med i några år. En dator, oavsett hur snabb den var från början, kommer snart vara omsprungen av modeller som är mycket bättre. Att jaga prestanda är bara meningslöst. Däremot finns det saker som alltid kommer vara kvar, som tex. ett välbyggt chassi och ett bra tangentbord. Om 4-5 år kommer din kompis Alienware vara ett stort och tungt skärm som förmodligen fungerar som bokpress. Men en välbyggd bärbar som X60 eller T60 kommer fortfarande fungera ypperligt för det som en bärbar passar bäst till - vara din vän på vägen, och hjälpa dig med ditt jobb.
Just det, se till att skaffa en modell med bluetooth för att kunna surfa via mobilen.
1 Guest(s)