February 15, 2003
Hej, jag har ingen aning om vart tråden ska ligga, så jag chansar lite..
Till saken..
Min kompis har köpt en låst Sony Ericsson s700i och nu vill han låsa upp den.
Hur gör man det på billigast vis?
Kan man göra det själv med en datakabel, eller på något annat sätt?
Den är låst till vodafone om det spelar någon roll..
Snabba svar uppskattas!
February 28, 2005
antingen så skickar du in den till mumien, trycktill eller liknade så låser dom upp och "rensar" mobilen från vodafone för 200:- + frakt osv
November 27, 2002
tror man behöver speciell kabel, speciellt program som kräver dongle och login å lösen å liknande (alltså finns ej att skaffa ens om du, i din umgängeskrets, går under smeknamnet DC-cHeNg. Om du förstår). Skaffa dig "vänner", eller betala. gsmteknik.se finns också, har "butik" i sthlm, gbg etc.
February 15, 2003
Zunk wrote: tror man behöver speciell kabel, speciellt program som kräver dongle och login å lösen å liknande (alltså finns ej att skaffa ens om du, i din umgängeskrets, går under smeknamnet DC-cHeNg. Om du förstår). Skaffa dig "vänner", eller betala. gsmteknik.se finns också, har "butik" i sthlm, gbg etc.
oooookej... 🙄
April 30, 2004
Om han har en DCU-60 kabel (tror jag det ska vara) Är det bara köpa ett konto på http://www.davinciteam.com ( 1 log account: 10.00 euros)
Sen tanka programet logga in & låsa upp den "online".
-Kontrast
April 30, 2004
kappy wrote: Hur kan man se om mobilen är låst?
Ett sätt är om du inte vet är att prova med något annat kontantkort från annan operatör om du nu råkar ha det liggandes...
Annars kan man knappa in en kod i mobilen så du kommer till en meny där du kan se om den är låst etc.
Exempel: <**< tar fram "Lock status" för en många Sonyericsson mobiler ("<" representerar ett vänsterklick med "spaken" på mobilen ) .
Vad har du för telefon?
-Kontrast
June 5, 2004
copulator wrote: du vet att butiken där den e köpt kan krångla med garantiln om man modifierar mjukvaran
Min z1010 som jag låste upp gick sönder efter ett tag så jag lämnade in den. Fick en helt ny några veckor senare för att den inte gick att laga, så jag tror inte det blir några problem med det.
1 Guest(s)