December 26, 2003
Jag hade tänkt att köpa en ny tv och funderar då på en lcd tv. Den ska användas för tv-tittande och spelande av Wii och jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på.
1. Har hört att om man ska spela tv-spel får man bäst bild med en vanlig tv. Stämmer detta? eller kan man få bra bild med en lcd tv? antar att man måste ha en komponentkabel för bästa resultat.
2. Vilken lcd tv rekommenderas? Hade tänkt mig en mindre skärm <25 tum. budgeten ligger på 4000-5000 kr. Får man en bra skärm för dom pengarna? 3. Har tittat runt lite hos http://www.technikdirekt.de. Är det att rekommendera att beställla en lcd tv från utlanet eller ska man köpa från Sverige? Tänkte mest på vad som händer vid eventuella problem och returer.
April 25, 2002
Wii stödjer ej HD upplösning(720P).
Så det borde nog stämma att det ser bättre ut på en vanlig TV.
En 32 tum kan du få billigt nu. Jag betalde 6000:- för en Mirai DTL-332M100. Bara att ställa in bilden lite, sen blir kvaliten riktigt bra faktiskt.
Tror att det är mer stora tv som du kan tjäna pengar på att beställa utomlands. Så jag skulle beställt från någon svensk sida.
1 Guest(s)