June 17, 2004
Hade själv en P4 3.0Ghz, Radeon 9800SE@PRO aiw, 512ddr. var helt missnöjd med datorn, jag har snart en 3400+ amd64 hoppas att den är bättre. välj amd64. 🙂
January 21, 2005
valkonen wrote: Hade själv en P4 3.0Ghz, Radeon 9800SE@PRO aiw, 512ddr. var helt missnöjd med datorn, jag har snart en 3400+ amd64 hoppas att den är bättre. välj amd64. 🙂
Hur kan du vara missnöjd med den? Jag hade ju bara en 2,8GHz:are,256mb ram och ett sämre grafikkort men var hel nöjd med den 😉
January 22, 2004
Som sagt så är jag inte så himla bra på datorer, jag tänkte eftersom P4 har 3.2 GHz så måste den vara snabbare än AMD 2.2 GHz.......
Så som det verkar nu så kommer det att bli en AMD, skriv gärna här om ni känner till fler sidor som säljer datorer (som komplett, datorbutiken).
December 15, 2003
Sardaukar wrote: [quote=amko]Som sagt så är jag inte så himla bra på datorer, jag tänkte eftersom P4 har 3.2 GHz så måste den vara snabbare än AMD 2.2 GHz.......
Det är just detta Intel tjänar massor med pengar på...folk tror att klockfrekvensen är allt :arg:
Nja, nu har du lite fel, intel producerar ju långt mer än vad amd kan och då kan intel serva de stora oem-tillverkarna. Det är därför du aldrig ser amd i någon "kommundator".
Dock så skulle jag säga till trådskaparen att den här datorn:
http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10042
En a64-3500 med gf6800gt för 13600:- kan du ha i många år till, du kan inte misslyckas med det. Dock är det högst troligt att du inom ett par år blir tvungen att köpa mer internminne om du spelar de allra senaste spelen helatiden, med i dagsläget funkar 1gb ramminne utmärkt.
Du kan få ihop ett bättre paket om du tar delar och bygger själv (+ att du tjänar några kronor) men det finns inget på Siba som kan slå detta paketet till detta priset.
(Själv grunnar jag på en från 3800+ till en fx-55 , dfi nforce4 och 6800U i SLI men skall nog köpa bil så...)
EDIT: Såg att Caso och drots2000 har samma smak som jag och tidigare i tråden länkat till samma burk på komplett.se 😉 .
December 5, 2001
Akatosh wrote: [quote=Sardaukar][quote=amko]Som sagt så är jag inte så himla bra på datorer, jag tänkte eftersom P4 har 3.2 GHz så måste den vara snabbare än AMD 2.2 GHz.......
Det är just detta Intel tjänar massor med pengar på...folk tror att klockfrekvensen är allt :arg:
Nja, nu har du lite fel, intel producerar ju långt mer än vad amd kan och då kan intel serva de stora oem-tillverkarna. Det är därför du aldrig ser amd i någon "kommundator".
Jag sa inte att det är det Intel "lever" på, men jag sa att Intel tjänar massor med pengar på att folk tror att klockfrekvenser är allt. Dvs många som köper datorpaket på komplett, datorbutiken etc. köper P4 just pga detta precis som trådskaparen hade tänkt göra.
Intel skulle nog kunna gå runt på att enbart serva OEM-tillverkarna.
January 22, 2004
Visst kan jag bygga ihop en dator själv det är inga problem, problemet är när man ska välja ihop komponenter som t.ex. moderkort, nättaggregat till datorn så vet jag inte vilka grejer som är bra, det brukar stå info om t.ex. moderkortet men det info består av massa chiffrer och nummer som
jag vet inte vad dom betyder.
December 5, 2001
Akatosh wrote: Jo det kan jag hålla med om men det "värsta" tycker jag är alla Celeron och Sempron som verkligen kan förvirra folk.
Visst, intel klarar sig nog utan "special"kunder som vi som bygger själv, vetefasen om intel också är det största grafikkretstillverkaren också.
Ja just det, sen gör dem väl en hel del nätverkskort också.
amko: Skulle jag va du så skulle jag satsa på kompletts paket som redan länkats till. Då behöver du inte bygga nånting själv.
January 21, 2005
amko wrote: Visst kan jag bygga ihop en dator själv det är inga problem, problemet är när man ska välja ihop komponenter som t.ex. moderkort, nättaggregat till datorn så vet jag inte vilka grejer som är bra, det brukar stå info om t.ex. moderkortet men det info består av massa chiffrer och nummer som
jag vet inte vad dom betyder.
Men säg vad det max får kosta samt vilken plattform du vill ha Intel eller AMD så kan vi säkert kolla upp lite fina delar åt dig ska du se 😉 Sen om du ska ha skärm,tagentbord,mus är ju också bra att veta 😉
January 21, 2005
Detta var vad jag fick ihop,allt plockat från komplett:
AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED
MSI K8N NEO4 Platinum Moderkort S939 nForce4 Ultra,4xSATA2,D-GbLAN,PCI-E,ATX
Crucial PC4000 BallistiX DDR 512MB CL2,5 Non-parity, 2.8V, 32Meg x 64, 184pin
Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX TV-DVI GS"
Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM
Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM
Hiper Nätaggregat Type R Röd ATX 480 W, 120mm Fläkt (14db)Chieftec Dragon Big Tower Svart, CA-01B-B-SL P4 / AMD, 360W Nätaggr.
Summa:12.289kr
Frakt:321kr
2 Guest(s)