December 27, 2003
Sitter o kollar på bredband (flyttar nästa vecka) och har lite funderingar kring leveranstid.
på t.ex Tele 2 står det att bredbandet kopplas in 3-4 veckor efter 14 dagars Öppet Köp går ut, alltså 5-6 veckor. det låter väldigt långt. hur svårt kan det vara att koppla in Bredbandet? Känns mest som att de vill att Öppet Köp tiden ska gå ut innan man hinner testa uppkopplingen?
Vad är en rimlig tid för inkoppling? Vill minnas när jag skaffade Telia för ett par år sedan att jag beställde via telefon, efter två veckor hade inget hänt så jag ringde på en förmiddag och på eftermiddagen var det igång.
edit: bör klargöra, jag syftar på ADSL via telejacket
December 27, 2003
Mean Machine wrote: Man kan frånsäga sig den där 14-dagarstiden hos deras kundtjänst. Vet inte riktigt om det är fullt lagligt, men jag gjorde det iaf, minns inte hur lång tid det tog innan uppkopplingen kom. Rörde sig om 2-3 veckor, eller så.
dom kan säga att du kan frånsäga den, men när det kommer till kritan så kan du (eller dem) inte förhandla sämre villkor än vad lagen säger. så du har alltid 14 dagars öppet köp.
ska ringa idag och höra, även fast jag förmodligen inte kommer köra Tele 2
1 Guest(s)