September 10, 2002
Som ni kan se i signaturen så är det dags att köpa ny dator...
Jag har tänkt mig följande komponenter, men eftersom jag är en typ nybörjare inom området skulle jag vara tacksam om ni hade några synpunkter på föjande.
Gigabyte 7VRXP KT-333 Socket A (kan man typ ändra fsb och dylikt från kortets BIOS?)
AMD Athlon XP 2400+ (kan man klocka den till 2.45 GHz som 2600+?) :bok:
Standard 512 DDR minnen
GF4 ti 4600 eller Radeon 9700
80Gb hårddisk...
samt ett Dragon chassi
Taaaaaaaaack för synpunkter
August 7, 2002
September 10, 2002
Jo, kanske skulle jag satsa på lite bättre minnen...
Angående ditt uttalande om att jag inte skulle ta ett Dragon chassi var ju inte precis igenomtänkt eller? Kanske är det så att så många har Dragon chassin pga att dom är så bra? Och vad påverkar det chassit om så många andra har ett likadant??
May 10, 2002
du anses inte lika unik om du har ett chassi som alla andra lille vän Radeon 9700 är ett självklart val asså, ger Ti4600 dyngstryk så rätt så mycket bättre graffe för cash-e 😀 vet inte riktigt nåt om Gigabyte's moderkort men kanske annat typ EPoX 8K5A2+ lr nåt nyare.. bättre minnen självklart! ser lite tunt ut med dom där, vilken 80Gb HDD är det du ska ha? en WD 80GbSE 8Mb Cache är att rekomendera!
btw vilken kylning har du tänkt använda? ser ut som du ska överklocka den lite och är lite nyfiken
August 7, 2002
July 11, 2002
hej du..
ja datorn är sjyst i sig, men vissa saker kan man väl förbättra:
Dragon chassi är extremt vanligt nu.. Så jag rekomenderar dig att köpa en Scorpion eller en M@trix som jag har..
Minner skulle jag har bytt ut Orginal pc 2700.
:blink:
August 14, 2002
July 11, 2002
håller inte med dig riktigt..
Jovisst alla vill ha en Bmw till och med jag, fast mercha är trevligare 😀 ..
Men hur kul skulle de vara om alla sprang omkring med JUSt En RÖD nike tröja av samma modell, hur kul skulle det vara.
Jag har själv ett Chiftec chassi matrix ville ha just matrix eftersom chiftec är högkvalite och att man är lite anorludna..
Men det är bara Fronten som skiljer sig på alla chiftec modeller :bgrin: :bgrin:
August 24, 2002
1 Guest(s)