June 8, 2001
Arctic Cooling Freezer 7 Pro:
http://www.anandtech.com/casec.....0&p=6
November 14, 2003
Tack för rekommendationen! Jag är dock en sådan person som till exempel skulle köpt ett chassi chassi med bra fläktar redan från början och inte att jag köper ett chassi och byter ut alla fläktarna mot nya samma dag jag får chassit. Samma resonemang gäller kylare, alltså vill jag ha något där jag inte behöver byta ut en massa grejer eller göra egna lösningar för att få ett bra resultat.
June 8, 2001
Har två vänner som har Freezern också och de kör på med originalfläkten utan problem. Låter man bios styra så är deras system helt ok vad gäller kylning och tysthet, men jag vill ta det där lilla steget extra. Finns få saker som jag inte moddar eller mixtrar med på något sätt.
Jag tror Freezern är ett bra val.
June 8, 2001
Kan lägga ett till tips då, Xigmatek HDT-S1283:
http://www.silentpcreview.com/.....page1.html
ca 400kr, men kyler bra 🙂
December 24, 2002
Kaleid wrote: Har två vänner som har Freezern också och de kör på med originalfläkten utan problem. Låter man bios styra så är deras system helt ok vad gäller kylning och tysthet, men jag vill ta det där lilla steget extra. Finns få saker som jag inte moddar eller mixtrar med på något sätt.
Jag tror Freezern är ett bra val.
Har sett 2st döda freezer på jobbet. och ytterligare en med ett mycket irriterande pulserande ljud av att fläkten slogs på och av varannan sekund. Den verkade inte ha något intervall, där fläkten slås på vid tex 50c och slås av vid 40c utan på och av låg vid samma temp.
November 14, 2003
Oj, det var snabba puckar. Jag har läst om Arctic Cooling Freezer 7 Pro och den verkar ha fått väldigt bra kritik och samtidigt har den ett fördelaktigt pris. Personligen har jag använt kylare från Arctic Cooling en gång och det var en dålig erfarenhet, men samtidigt så behöver ju inte denna kylare vara dålig och kylaren jag använde var väldigt länge sedan. Det är inte så viktigt att den ska vara tyst. Jag tror att chassit har ganska bra plats eftersom det är ett miditower och moderkortet är i formatet ATX. Chassit är ett Antec Sonata III. Priset får väl vara högst cirka 400 kr, gärna mindre.
April 24, 2007
Balor wrote: Oj, det var snabba puckar. Jag har läst om Arctic Cooling Freezer 7 Pro och den verkar ha fått väldigt bra kritik och samtidigt har den ett fördelaktigt pris. Personligen har jag använt kylare från Arctic Cooling en gång och det var en dålig erfarenhet, men samtidigt så behöver ju inte denna kylare vara dålig och kylaren jag använde var väldigt länge sedan. Det är inte så viktigt att den ska vara tyst. Jag tror att chassit har ganska bra plats eftersom det är ett miditower och moderkortet är i formatet ATX. Chassit är ett Antec Sonata III. Priset får väl vara högst cirka 400 kr, gärna mindre.
kyler väldigt bra jämfört med intels standard med låter väldigt mycket på fullvarv, men på runt 500 rpm kyler den bra o hörs väldigt lite,
jag kyler ner min E6750 vid 3,2 GHz med denna på 500 rpm o den ligger på ca 35 grader, lite lägre om jag stänger av aero o så 😛 . tänk på att jag har vista som drar mera cpu.
February 12, 2003
Freezer 7 Pro är ganska grym, använde den under SMPC i december senast... Jag menar, den dög till det här: https://www.nordichardware.se/.....709905.jpg vilket får anses rätt hyfsat för en 150-kronorskylare. 🙂
December 24, 2002
Här är tidningen jag pratade om..
http://techworld.idg.se/polopo.....001237.jpg
November 14, 2003
Jag slog till på en Scythe Ninja Mini eftersom den verkade mycket bra och samtidigt så ingick kylpasta. Jag hade tillfälle att titta på ett exemplar av Arctic Cooling Freezer 7 Pro och den verkade inte lika gedigen och jag tror inte att kylpasta heller ingick. Priset skiljde sig inte mycket.
April 24, 2007
Balor wrote: Jag slog till på en Scythe Ninja Mini eftersom den verkade mycket bra och samtidigt så ingick kylpasta. Jag hade tillfälle att titta på ett exemplar av Arctic Cooling Freezer 7 Pro och den verkade inte lika gedigen och jag tror inte att kylpasta heller ingick. Priset skiljde sig inte mycket.
det ingår AC egen grymt bra pasta förapplicerad 😛
1 Guest(s)