August 13, 2003
Jag funderar på att övergå till Mac. Anledningen är att jag sitter på Mac i skolan och arbetar i grafiska program, och det är ju bara så skönt att arbeta i Mac-miljö, tycker jag. 🙂
Det jag använder min PC till idag är:
Surfa (Firefox)
Chatta (MSN / ICQ / IRC)
Titta på film
Lyssna på musik
Skolarbete (skrivarbeten)
Programmera (C++, Java, HTML, PHP)
Grafik (Gör layouter osv i Photoshop och In design)
Det är väl vad jag i huvudsak använder den till. Spelar inte spel, händer nån gång, men kan lika gärna spela på ps2:an. Dessutom finns alla program jag behöver till Mac, så där finns inga hinder för att byta.
Så, jag vill ha lite synpunkter på Mac mini från andra personer som själv använder eller har använt dessa. INTE några synpunkter som helt saknar argument från personer som hatar Mac utan att veta vad de pratar om.
Och som sagt, det är en Mac mini jag vill ha, alltså bara dessa jag vill ha synpunkter på, bra som dåliga.
Tacksam för hjälp, har beslutsångest.
February 10, 2005
jo, en viktig grej ja hört från många e att ta o försöka uppgradera minnet, men nu tror jag nog att den ligger på 512.....o satsa på att ta den tyngre processorn om du skall jobba med grafik, men ja tycker att det kan vara lite tunnt me processorkraft men jag har ingen direkt erfarenhet av just det...
sen så ere nog bara att dra till en mac butik om det finns en till hands o testa mac mini om dem har det. Den e snygg, den e tuff kanske men den e åxå liiite klen, men den e en mac o det verkar vara det du e ute efter. Tänk bara på att hypen kanske dör om det e hype som gör att du vill byta till mac! 🙂
men testa mac mini live tycker ja, om det går iaf!
June 19, 2002
Jag går också i allvarliga mac-bytar-planer (syns inte minst i min signatur) efter att flickan fick en mac mini i födelsedagspresent. Har testat lite olika modeller, och det är absolut lönt att köpa 1.42GHz-modellen. För 1000 kr extra får du märkbart bättre prestanda, dubbelt så stor disk, bluetooth och WLAN.
Om du mekkar photoshop kan det vara lönt att lägga in 1024mb minne också, beställ dock inte det ifrån applestore utan byt själv! Du har garantin kvar och en 512-sticka över att sälja eller leka med. Blir alltså betydligt billigare.
1 Guest(s)