October 15, 2001
Beställde lite grejer från http://www.komplett.se
Beställning: kl21:00 den 14/5
Paketet är packad och lämnad till leverans kl22:00 den14/5
Jag blir imponerad av denna snabba hantering 😀
May 7, 2001
wiero wrote: Beställde lite grejer från http://www.komplett.se
Paketet är packad och lämnad till leverans kl22:00 den14/5Jag blir imponerad av denna snabba hantering 😀
Men! han sa inte at han FICK delarna vid den tiden, han sa att dom var lämnade för leverans!
October 27, 2001
jokkling wrote: [quote=wiero]Beställde lite grejer från http://www.komplett.se
Paketet är packad och lämnad till leverans kl22:00 den14/5Jag blir imponerad av denna snabba hantering 😀
Men! han sa inte at han FICK delarna vid den tiden, han sa att dom var lämnade för leverans!
Va duktig du va nu 🙂
...men när du har kommit ner på jorden så kan du läsa inte var imponerad av den snabba leveransen utan hanteringen.
October 27, 2001
Min värsta erfarenhet med db var när jag skulle beställa min första dator (i delar), de var så s*** sega med att informera att vissa produkter hade utgått o.s.v. Jag kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig att det tog ~2månader innan jag fick allt. Illa...
Skäl till att jag väntade/inte avbeställde var att jag inte var på semester i utlandet så jag orkade inte mekka med sånt då 😛
May 7, 2001
PaiN wrote: [quote=jokkling][quote=wiero]Beställde lite grejer från http://www.komplett.se
Va duktig du va nu 🙂
...men när du har kommit ner på jorden så kan du läsa inte var imponerad av den snabba leveransen utan hanteringen.
blääää....
June 20, 2002
PaiN wrote: DB är dryga, varorna hade de i lager, men det tog/tar endå en vecka att leverera, dåligt...
Jag beställde lite grejjor från komplett igår och det verkar som om paketet redan har kommit fram...
Så 1-0 till komplett vs. db
har beställt lite pryttlar förut från både db och komplett samtidigt...
Resultat: komplett - packat för leverans efter ca 2h
DB - packat för leverans efter ca 3 dagar
2-0 till komplett, eller K.O kanske är lämpligare... 🙂
May 7, 2001
boogey wrote: [quote=PaiN]DB är dryga, varorna hade de i lager, men det tog/tar endå en vecka att leverera, dåligt...
Jag beställde lite grejjor från komplett igår och det verkar som om paketet redan har kommit fram...
eller att dom har extremt lite att göra och det fins risk att dom går i konkurs?
April 16, 2003
jokkling wrote: [quote=boogey][quote=PaiN]DB är dryga, varorna hade de i lager, men det tog/tar endå en vecka att leverera, dåligt...
eller att dom har extremt lite att göra och det fins risk att dom går i konkurs?
hehe.. eller inte..
Läs här:
http://www.komplett.com/doc/2003/Komplett-2003-Q1-PR-NO.pdf
73% ökning i första kvartal.. Låter som om konk är näääääääära 😉
September 15, 2002
Och så priserna!!!!
Och sen om man räknar hur många produkter som är billigare på db, vad blir ställningen då?
Om ni räknar antal gånger Komplett är snabbare borde det vara rimligt att räkna antal varor db är billigare på.
Tror nog att det väger över mot db då, jag har handlat där ett antal gånger och tycker att det fungerar bra. Har även skickat tillbaka ett minne och 2 moderkort. Moderkorten gick hyffsat snabbt att få tillbaka och det var trevliga människor att ha att göra med via telefon. Minnet därimot tog LÅNG tid, men jag tror det berodde på Corsair.
Tycker inte 2 dagars väntan är något att gnälla om när man till exempel tjänar ca 20% på att köpa från datorbutiken. (Jämförde nu: En barton 2800+, ett nf7-s rev2, 1024meg corsair Twinz 3200LL Pris: db:5677kr Komplett: 6981kr)
Vissa prioriterar lägre pris och kanske lite sämre service andra service och högre pris, jag vet vart jag handlar.
October 27, 2001
Jag beställde min skärm i en fysisk datorbutik, närmare sagt Bogedata.
Kommer inte ihåg vilken dag det var, det var ett tag sedan. Vi säger att det var måndag, jag kommer in vid 13 och gör min beställning och de säger att de ska beställa hem...
Jag studsar hem och fantiserar om låånga låånga leveranstider, dagen efter (tisdag) ringer de från bogedata och säger att skärmen har kommit, jag skrek högt och länge. ...för att senare åka ner och hämta den 😛
Det är riktig service det 🙂
1 Guest(s)