December 22, 2000
Tjena Grabbar!
De är som så här att de har trillat in lite pengar i min ficka nu efter min födelsedag, och jag ska givetvis köpa nya dator prylar.
De som jag har tänkt mig är ett nytt moderkort och en ny processor. Just nu kör jag Intel och är fete nöjd med detta, men jag hade tänkt och prova Sug Amd
MEN, jag ska köpa en TB 1,333 i så fall, de är helt säkert, men vilket moderkort!? De ska vara ett riktigt överklockar moderkort.
Vissa säger Abit KT7A, men de har jag hört att de ska vara buggigt, och vissa säger ASUS A7V133-c, och de har jag funderat på. Men är de ett riktigt bra överklockar moderkort? JA, jag har läst recensionen om de men jag är ändå osäker. Finns de nåt annat moderkort som ni kan rekomendera till mig? Runt den prisklassen, 15-1600:-
Jag har läst runt i dem andra inläggen, men har ändå svårt att välja, är väldigt osäker på AMD. Vill ni kontakta mig så ta mig på ICQ: 75847627
Edit: De sista stycket.
[ Detta Inlägg ändrades av: [Iceboy] den 2001-08-11 02:14 ]
August 22, 2005
kolla i länken hur du ritar
https://www.nordichardware.com.....ndex.shtml
klocka cpun är inte min starka sida
men finns andra som kan hjälpa dig med det.
April 1, 2001
Asus är bra kort har jag erfarenhet av. Men ta och välj ett kort med Via KT133A chipset bara. Alla dom korten är bra.
Jag kör min amd 1200 stabilt som *** i 1363 på ett MSI K7T Turbo, så det kanske kan vara ett alternativ ?
Men, liksom... Det är ju inte så att vissa moderkort är dåliga... Du blir nog nöjd med det du väljer ska du se.
Man ska inte lyssna för mycket på andra, det är bättre att bilda sig en egen uppfattning.
Det där med klockningen, om du jöper en 1.33 GHz, så är inte L1 bryggorna kapade, alltså behöver du inte rita ihop dom igen. Så det är bara att klocka på med multipeln. Ska du klocka med bussen så får du ju se till att minnena klarar det också.
Värt att säga är att du måste ha sk 'orginal minnen' till en AMD, men det visste du säkert redan.
Lycka till !
1 Guest(s)