July 18, 2002
Tjena, vill ha lite tips på mATX chassin som är (självklart) små, men har minst 2 x 5.25 platser och 2 x 3.5 plats (en extern och en intern). förutom de kraven ska chassiet vara tyst, dvs nätagget ska inte låta som en fläkttrumma eller vina högt.
Är lite smått intresserad av Q-tec s TC-mATX chassi, men har hört dåligt om deras nätagg, dvs klena och instabila.
föredrar tower framför desktop, men är intresserade av båda.
uppskattar tips och råd!
December 19, 2002
In-Win har ett som heter IW-V500 som är trevligt. Bra nätdel, och om man vill byta så är det standardmått på nätdelen så man kan mao monterna en riktig 550W om det skulle behövas.
produktlänk: http://www.dataparadiset.se/pr.....?pid=13971
July 18, 2002
December 19, 2002
Chassit är oerhört stabilt, så det borde inte vibrera mycket. Jag har inte märkt nått i alla fall. Nätdelen som följer med är fläkttystad, men jag bytte till papst 19dB direkt som körs på 12V, så nu hör man ett svagt blåsande/vinande, men det borde gå att tysta ner ytterligare om man vill... Det är väldigt gott om plats inuti. Skulle tro att man faktiskt kan få plats med vattenkylning i det om man vill. Det har en 80-plats bak och jag dremlade in en 120 i fronten. Jag har 2 trådar med mycket bilder på chassit här på NH. Sök på PPC och "kontorsdator till päronen" i projektloggar så ska du nog hitta lite bilder.
1 Guest(s)