March 10, 2003
Tja, min northwood är en lowwattage edition, så den är speccad till 50w. 1.8A överklockad till 2.4 blir runt 50c varm under load med XP120 och en papst på ~5volt (gissar på ~500-600rpm).
Å andra sidan är ju en X2 som han valt mer än dubbel så snabb. Men jag har hittils inte märkt några prestanda problem med min CPU.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Tja, Zalman's saker då ? För de flesta nya varianter av kylflänsar är för höga (Noctua, Ninja och liknande).
Du har väl en Max 15cm i höjd (om man är generös).
Förresten dyrt? Syftade du på priset på kylflänsen ? För adaptern kostar runt 50kr tror jag.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 12, 2001
Adam wrote: [quote=Ctrl]XP-120 kör jag i min burk, men jag har en sval P4 Northwood också.
Verkar som om det krävs nån slags adapter för att få den att passa på en am2... Dyr va den också 🙄
Fler tips? 😕
Väljer du 65W versionen så kan du gott och väl köra med stockkylaren till en början.
Jag skulle då göra det innan jag vet helt säkert om det behövs något värre i kylningsväg.
March 10, 2003
Nja, det fungerar tills du hittar något annat att byta mot. Men tro mig du kommer ganska snart vilja byta den. Det som låter mest i min rigg är mitt nätagg med en moddad 120mm @ ~5volt, fläkten gillar inte voltmodden och ger ifrån sig ett missljud från linningarna tror jag.
September 12, 2001
Som alltid är hur man upplever ljud olika från person till person.
Men dessa boxade kylare låter inte fullt så jäkligt iaf till en början och det är i mitt tycke smart att hålla nere kostnaden till en början.
Du kan komma att bli nöjd med hur den låter och då är det kanske lite otaktiskt att köpa en dyr kylare från början.
Och glöm inte att utnyttja tipset du fick av Snorch tidigare...dra ner på spänningen en aning och du kan till och med köra underklockat för processorn ger tillräckligt med kraft.
Min egen filmdator körs baserat på en socket-A T-bred 2400+ utan problem.
March 27, 2003
FSP Bluestorm var relativt billiga, är det någon budgetserie eller?
EDIT:
Funkar dessa till ovanstående moderkort?
Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=301433
Corsair är väl hyffsade?
Eller tips på andra?
March 27, 2003
Vad tror ni om detta system? (Som HTPC alltså)
Lite osäker på minnena och så behöver jag fortfarande hjälp med att hitta ett prisvärt, tyst nätagg.
Delph1 tipsade om FSP. Deras Bluestorm verkar okej men är enligt nån recension inte speciellt tysta. Jag ser gärna att agget har modulära kablar.
Jag betalar hellre lite mer och får ett agg som fungerar bra och ger stabilitet men absolut inte över 1000:-
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
March 27, 2003
Mean Machine wrote: NesteQ är ruskigt tysta agg, fläkten går bara när den verkligen behövs. Imlal har ett, han verkar riktigt nöjd med det, så jag skulle väl inte kunna göra mycket annat än rekommendera det. 🙂
Lite väl dyrt för min plånbok just nu... Tyvärr...
Om ingen har något bättre att rekommendera får det nog bli ett FSP Bluestorm 350W, även om det inte är skittyst verkar det iaf vara stabilt.
March 27, 2003
mikael_st wrote: Benq dvd brännarna är riktigt j**la bra
Tack för tipset.. Jag har kollat lite på NEC (finns hos komplett = smidigt), vet bara ite om jag ska ha DVD-RAM eller om det räcker med vanlig DVD+/-RW DL.... Någon som nyttjar DVD-RAM? Fördelar och nackdelar med formatet?
2 Guest(s)