March 14, 2001
Hur går det med planerna?
Aja, tänkte bara upplysa dig om att moderkortet (Abit nf-m2) inte stödjer längre spänning till processorn än standar 1.2V på 65W modellerna, med tankte på att jag tipsade dig om att sänka spänningen för att närma dig 35W modellerna i effektutveckling, så du vet bara.
Har ingen aning om man kan sänka spänningen genom något program men det vore ju väldigt uppskattat..
Om någon vet hur det blir med en 35W modell på detta kort får gärna tala om detta då dessa modeller använder lägre spänning än 1.2V..?
March 27, 2003
Snorch wrote: Hur går det med planerna?
Aja, tänkte bara upplysa dig om att moderkortet (Abit nf-m2) inte stödjer längre spänning till processorn än standar 1.2V på 65W modellerna, med tankte på att jag tipsade dig om att sänka spänningen för att närma dig 35W modellerna i effektutveckling, så du vet bara.
Har ingen aning om man kan sänka spänningen genom något program men det vore ju väldigt uppskattat..Om någon vet hur det blir med en 35W modell på detta kort får gärna tala om detta då dessa modeller använder lägre spänning än 1.2V..?
Nu har jag varit på semester men beställer delarna någon gång i veckan...
Jag är inte speciellt hajj på detta och tror inte jag kommer köra annat än orginal.
Uppfattar jag dig rätt om delarna jag valt fungerar bra ihop orginal?
March 14, 2001
Adam wrote: [quote=Snorch]Hur går det med planerna?
Har ingen aning om man kan sänka spänningen genom något program men det vore ju väldigt uppskattat..Om någon vet hur det blir med en 35W modell på detta kort får gärna tala om detta då dessa modeller använder lägre spänning än 1.2V..?
Nu har jag varit på semester men beställer delarna någon gång i veckan...
Jag är inte speciellt hajj på detta och tror inte jag kommer köra annat än orginal.
Uppfattar jag dig rätt om delarna jag valt fungerar bra ihop orginal?
Ja det gör dem, kör själv samma grejor.. fungerar fin fint.. 🙂
1 Guest(s)