March 11, 2003
Syrran skall köpa en barnvakt, och frågade mig om vad som är mest prisvärt. Den kommer inte att chippas, och bara användas med orginalspel.
Vilken skall man köpa? Vilken har bäst ljud och DVD-möjligheter och kanske framför allt bästa speltitlar, såväl för barn som för vuxna.
De har mitt gamla 5.1-system liggandes, så det hade varit kul om det kunde användas.
July 18, 2003
När det gäller spel så tycker jag att det finns mer barnspel till ps2 än vad det finns till xbox. Men om din syster skulle få för sig att chippa någon gång så är ju xboxen ett givet val.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 20, 2001
Delph1 wrote: [quote=Edvuld]PS2 har ju Optisk digital ut toslink, behöver inget DVDkit, kan styra med kontrollen. Tycker kontrollern är skönare till PS2 med... Du slipper BSODs om du köper en PS2 också 😉
I fold :worship:
//Andreas
Trodde seriöst inte på ryktena, men rätt som det var när man satt och spela RE4 så kom den upp 🙄
September 20, 2001
SmartXX eller XECUTER 3 CE (2MB Bios) [X3] är dyrast på chipper, så de bör vara bland de bästa...
Det här kanske är något? om man kunde flasha det själv så...
http://www.chipper.se/index.php?main_page=product_info&cPath=2_22&products_id=164
October 25, 2003
denstore wrote: Det blev en Xbox. Hittade en begagnad med två hk och DVD-fjärr till ett mycket förmånligt pris. Nu är bara frågan vilket chip som skall inhandlas. Vilket är bäst och säkrast?
Totalt skitsamma ärligt talat.
Ska du inte köra linux eller är i behov av en LCD-display till boxen så kan du köpa billigaste chipet.
Jag har ett aladin advance/akira2, kostade 195:- och det funkar perfekt. Lödningen är lite pillig, men vet du hur man hanterar en lödkolv är det inga problem. 500:- skulle jag då inte pröjsa för montering iaf.
March 11, 2003
Jag tror inte syrrans familj är så intresserade av att kunna göra så mycket mer än att kunna spela upp de flesta format och skicka filer runt i nätverket. Linux är nog inte aktuellt. Stor HDD och lite mer valmöjlighet på programvaran räcker nog. Dock så tror jag de hade uppskattat något av de chippen man slipper löda. Visst, jag kan fixa lödningen, men det handlar lite om att de skall släppa loss mig i grejerna.:)
Varför vill man kunna lagra flera BIOS på en Xbox? Det snackas lite om egna operativsystem. Varför?
1 Guest(s)