March 19, 2003
Låt inte äpplet i lustgården locka!
Polaren har haft stora bekymmer med dem ang leveransen.
Samt nu har jag börjat få lite problem.
Polaren tog de typ 2månader extra för att få hans soffa.
Beställd en soffa i maj.
Datumet jag fick av dem först var 2'a juli.
Mailade och fråga idag när jag igentligen skulle få min soffa.
Fick ett roligt svar att de har tänkt att höra av sig men inte hunnit och att soffan var mycket försenat, och att den inte skulle komma förens i slutet av augusti.
Skall de vänta på att träden växer innan de gör sofforna eller.
Så för guds skull! Håll er borta från dem så slipper ni dessa tråkiga missöden!
Blir att fortsätta sitta på golvet ett tag till alltså.
Ska nog häva köpet och kräva kompensation, sen gå och köpa en soffa i stan.
November 7, 2005
March 19, 2003
4fun wrote: Säger bra: Vad är det för fel på IKEA?
Tänkte att man skulle ge något annat företag en IKEA chansen.
Men icke, som sagt nu väntar jag på svar från dem och skall då gå och köpa soffa på stan istället.
Har skrivit 2 inlägg hos cint också.
Står liknande historier där också nu.
July 18, 2007
Hej,
Mitt namn är Rade och är en av dem ansvariga på Furniturebox AB. Pga att vi underskattat intresset för Furniturebox.se och våra produkter har vi inte haft kapacitet att leverera till 100%. Vi kommer under Juli-2007 anställa fler till kundtjänst, orderhantering och även anskaffa ett eget lager (idag har vi en 3 parts leverantör av lager & dist, som inte hållit det dem utlovat). Vår kundtjänst Emma och Tom har därför även jobbat på lagret för att få ut alla varor, och kön i kundtjänst blivit för lång.
Ni kunder som känner att ni inte blivit kompenserade, inte fått leverans inom utlovad tid, eller helt enkelt vill ha en förklaring maila mig på:
[email]rade@furniturebox.se[/email]
Ange:
Ordernummer
Förnamn & Efternamn
Telefon
Tack för att ni handlar hos oss, och i dem fall där vi gjort er missnöjda så ber vi verkligen hemskt mycket om ursäkt!
Rade
Operativ chef
Furniturebox AB
March 19, 2003
Kul att det blev ett gensvar här så snabbt.
Google är ett starkt verktyg vid sökning märker man.
Antar att det var Emma som ringde mig för ett tag sen och hon var trevlig.
Och jag får tacka för erbjudandet ni gav mig över telefon.
Tycker det bara var synd att ni inte kan ange på sidan att "vi går för högtryck just nu och det är förseningar".
Och inte att man skall behöva fråga själv var soffan är och få svar att vi hade tänkt att höra av oss.
Med annonser i tunnelbanan så kan jag tänka mig att det blir kraftig påtryckning snabbt.
Dock kan de vara bra att förbereda sig på nått vis, bara simpel sak som att snacka med kompisarna/barn/barnbarn om de vill ha lite sommarjobb och sitta och ringa runt till de kunderna man faktiskt har och inte bara taimot nya kunder.
Sen ang kompensation för att affären inte gick som planerat, för de/mig som inte vill vänta längre och vill häva affären.
Har fått fakturan om återbetalning och antar att pengarna kommer imorgon, men utöver det?
July 18, 2007
Hej Baratau,
Google, ja. Tycker du gjort rätt i att posta ditt missnöje, vi har inte varit 100% vad gäller logistiken och kundhanteringen. Men vi har och gör alltid det bästa utav situationerna tillsammans med kunden. Vi har lånat ut soffor, rabbatterat priserna mer än någon annan möbel aktör, levererat extra uppsättning klädsel etc.
Skickade precis ett PM till dig.
Jag som operativ chef på Furniturebox har dragit i alla trådar vad gäller att hyra in personal etc. Har nu äntligen fått kompettent personal på plats och saker ser ut att ljusna väldigt snart vad gäller leverans tider och kund hantering.
Pengar ska vara dig tillhanda senast 3 arbets dagar från det att du mottagit kvittot för återbetalning.
Jag sitter forfarande med dem sista fallen och hoppas även att du som andra kunder väljer att få din soffa levererad till "special priset" och sedan avgöra om du vill häva köpet. Enkelt vi skickar soffan, eller att du kommer till lagret och får titta på den. Sedan får du besluta om du vill köpa soffan, i annat fall så tar vi tillbaka den kostnadsfritt!
Vi på Furniturebox.se har under 2006 fokuserat väldigt mycket på produkterna, kvaliteten och nå dem låga priser som vi faktiskt har. Dessvärre har vi brustit i logistik och kundhantering i några fall, detta är PRIO1 för Juli månad, vi ska ändra om från beställnings varor till att LAGERVAROR på nästan hela sortimentet/dem produkter som tidigare drabbats utav förseningar.
Jag kan säga att jag bär nog personligt ansvaret för att din beställning inte levererats som utlovat.
Ring eller maila mig imorgon, så kan du få se ett exemplar utav våra soffor på lagret, är övertygad till 110% att du kommer tillbaka som kund!
En sak håller vi till 100%, DYRA MÖBLER BILLIGT!
Mvh
Furniturebox
1 Guest(s)