Mina första tankar om min Ibook G4 12 1 GHz|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mina första tankar om min Ibook G4 12 1 GHz
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
637764
June 4, 2004 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Zansiball wrote: jag vet inte om det här är emot forumets regler att fråga men ´finns det mycket piratkopior på program till mac? antagligen mindre än till pc men ändå....

funkar linux på ibooken? om jag blir besviken på os x så kanske man kan byta till det istället.

De felsta jag känner som använt sig av linux har älskat mac osx så den risken kan du nog tänka bort.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
638336
June 5, 2004 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

Och det ska finnas Linux till PPC. Antagligen är inte riktigt alla program portade, men möjligheten finns (tänkte själv att jag skulle byta till Linux om jag inte gillade OS X men det gjorde jag...)

TERdON
Member
Medlem
653915
June 25, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Har testat lite till idag. Testade lite grann hur bra spelmöjligheterna var. Drog därför ner UT2004 Demo och körde - och det var fullt spelbart (nu ser jag bara efter hur det flöt på skärmen, har ingen mus och det är ganska hopplöst att spela med trackpad), så länge man drog ner texturkvaliten (jag antar att det begränsade grafikminnet var orsaken till hackandet annnars). Vid enstaka tillfällen råkade jag dock ut för "stutter", dvs att det i någon halvsekund eller så slutade flyta. Antar att det är mina 256 MB RAM som är snåla för att ha igång såväl UT2004 samt ett dussin program i bakgrunden... Ska rapportera om det blir bättre efter min tänkta uppgraderingen.

Kan även meddela att den fortfarande håller sig riktigt ren och snygg. Än så länge inga problem med fula märken. Skärmen blir lätt dammig och därmed svårläst, men det torkar jag lätt av med en glasögontorkduk. Har även märkt att datorn trots att jag är noga med att använda väska får en del små, små "mikrorepor" på utsidan. Än så länge är det ingen fara (de flesta hamnar dessutom på undersidan), men efter ett halvår, ett år eller så kommer jag nog vilja göra något åt det. Enligt Mac-forum på nätet ska "mobiltelefondisplaypolish" för 40:- på Classe visst vara användbart då, får testa det när jag haft datorn ett tag.

=JoNaZ=
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1010
680545
July 28, 2004 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har oxå en ibook 12" 1ghz 768 ram, 60gb, wlan, bluetooth sedan nån månad tillbaka =) MYCKET smidigt att inte vara så beroende av den stationära längre... batteritiden är underbar =) räcker iaf att kolla på 2 filmer på tåget till sthlm ibland =) typ 5 timmar...

TERdON
Member
Medlem
680625
July 28, 2004 - 6:38 am
sp_Permalink sp_Print

=JoNaZ= : Du får pilla in den i din signatur?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 69
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL