December 31, 2001
Zansiball wrote: jag vet inte om det här är emot forumets regler att fråga men ´finns det mycket piratkopior på program till mac? antagligen mindre än till pc men ändå....
funkar linux på ibooken? om jag blir besviken på os x så kanske man kan byta till det istället.
De felsta jag känner som använt sig av linux har älskat mac osx så den risken kan du nog tänka bort.
October 7, 2002
Har testat lite till idag. Testade lite grann hur bra spelmöjligheterna var. Drog därför ner UT2004 Demo och körde - och det var fullt spelbart (nu ser jag bara efter hur det flöt på skärmen, har ingen mus och det är ganska hopplöst att spela med trackpad), så länge man drog ner texturkvaliten (jag antar att det begränsade grafikminnet var orsaken till hackandet annnars). Vid enstaka tillfällen råkade jag dock ut för "stutter", dvs att det i någon halvsekund eller så slutade flyta. Antar att det är mina 256 MB RAM som är snåla för att ha igång såväl UT2004 samt ett dussin program i bakgrunden... Ska rapportera om det blir bättre efter min tänkta uppgraderingen.
Kan även meddela att den fortfarande håller sig riktigt ren och snygg. Än så länge inga problem med fula märken. Skärmen blir lätt dammig och därmed svårläst, men det torkar jag lätt av med en glasögontorkduk. Har även märkt att datorn trots att jag är noga med att använda väska får en del små, små "mikrorepor" på utsidan. Än så länge är det ingen fara (de flesta hamnar dessutom på undersidan), men efter ett halvår, ett år eller så kommer jag nog vilja göra något åt det. Enligt Mac-forum på nätet ska "mobiltelefondisplaypolish" för 40:- på Classe visst vara användbart då, får testa det när jag haft datorn ett tag.
1 Guest(s)