May 1, 2003
Ska ju ha en ny miniräknare nu när man börjat gymnasiet.. men jag vet inte vilken?! :S
Vi fick bara några förslag:
TI 83
Casio 9750
Hp "nånting"
men det kan ju finnas andra bättre än dessa.. men TI kunde man tydligen koppla saker till lr nåt..
vill ha förslag på vad jag ska satsa på.. tack
October 16, 2002
December 6, 2001
Ti83 är grym. Man kan koppla in den till datorn via serieporten och lägga över program (och spel) som man laddar hem. Texas Instruments har ju också ett väldigt gott anseende.
edit: går även att koppla ihop räknare med varandra för filöverföring eller multiplayer. Förövrigt så är den väldigt skön att arbeta med, med fler funktioner än man kan lära sig.
April 14, 2002
TI-83 PLUS! Den har jag, skit soft. Kan lira spel och koppla ihop med andra, dvs du kan föra över data och program. Finns massvis med spel till den oxå.
October 7, 2002
Jag vill göra lite reklam för TI-86. Har själv en sådan, jämfört med TI-83 är det större programmeringsmöjligheter, smidigare menysystem och mycket trevliga funktioner för vektor/matris/list-hantering, som i stort sett saknas i TI-83 (har försökt matrisräkna med en kompis TI-83, men nästan spytt på användarovänligheten, funktionen gör varken från eller till i praktiken...).
Till nackdelarna skall dock nämnas att TI-86 är dyrare...
Reservation för att modellerna småuppdaterats sen jag fick min -97 av mina föräldrar. Vet det kommit en TI-89, men inte säker på hur bra den är. Dessutom har den symbolhantering, vilket inte är tillåtet på prov på alla gymnasieskolor...
July 18, 2003
TI-83 plus har jag och är hel nöjd.
Går 3:e året på teknisk! Funkar till allt, vi var tvunga att ha en sådan, lr nästan för att vi skulle slippa läsa i maualen så fort de andra lärde sig att använda något från de.
Blev lite luddigt med du fattar nog!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
June 30, 2002
Om du köper en Ti83/Ti83+ begagnad blir det ungefär samma pris som för en ny Ti82 och personligen anser jag att -83 är bättre. Bättre användarvänlighet och bättre funktioner.
Håller fullständigt med Blitz, annat än Texas och du kommer troligen att bli vansinnig på manualer och annat tillvägagångssätt än vad lärarna lär ut och kan.
Om du vill köpa en begagnad Ti83/83+ så hör av dig med ett bud 😉
2 Guest(s)