July 18, 2003
Hoj
Nu är det såhär att jag har en Sony Ericsson K700i, haft den i lite mer än ett år nu, och den börjar bli väldigt sliten. T.ex. så funkar inte styrspaken att dra neråt eller åt höger. Vilket är jävligt irriterande t.ex. när man ska läsa ett sms och får gå och vidarebefordra det för att sedan läsa det baklänges 🙁 och att skriva ord med T9 funktionen blir också väldigt jobbigt eftersom då måste man gå på fel håll i listan.
Så jag har tänkt o skaffa mig en ny telefon, just nu lutar det åt Sony Ericsson K750i för att den har fått väldigt bra kritik och ligger i en hyfssad prisklass, runt 3200 just nu.
Frågan jag har är om man ska vänta tills efter jul o köpa den eller om jag ska ta det driekt, tror ni att den kommer att vara billigare om man köper den efter jul? Någon annan telefon med ungefär samma spec. ni rekomendrar?
/blitz
Edit: 1300:e inlägget
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 23, 2004
Json_81 wrote: [quote=drotz2000]2 års garanti på saker serru.
Lämna in den på service.
Precis vad jag tänkte skriva.
Polarn har lämnat in sin v800 ett antal gånger pga spaken nu.
Så lämna du in den o se vad det ger först 🙂
Hmmz, ne nu blir man less på detta 🙁 SonyEricsson gör ju väldigt bra mobiler men det verkar finnas ett konstruktionsfel på joysticken... Min T610 har börjat krångla (ibland funkar det normalt, ibland får man mota joysticken som fasen för att det skall bläddras på skärmen, garantin på min har dock gått ut för länge sen.)
Min kompis T630s spak var det samma grej med, han lämna in den på service, lagad och fin, frågan var bara hur länge? Dröjde inte alls lång tid innan denne pajja med, kortare tid än den ursprungliga pajja. Sen har jag hört att flera andra av deras "spakmodeller" haft detta fel, och nu din polare med sin v800... Man blir så less... Det var ju inte igår de började tillverka T610an precis, och det var i samband med lanseringen av den som problemet uppkom, och så har de tydligen inte lyckats lösa det än 🙁 Frågan är om man vågar köpa en SonyEricsson med joystick längre? (på min kompis pajja spaken innan garantin gick ut, men på min så pajja den typ ett år efter garantin gick ut, trist att råka ut för sånt).
Jag hoppas verkligen de lyckas lösa detta konstruktionsfel, för SonyEricsson har de modeller som tilltalar mig mest nuförtiden gällande mobiltelefonimarknaden.
July 18, 2003
drotz2000 wrote: 2 års garanti på saker serru.
Lämna in den på service.
Min telefon är inte köpt så tyvärr.
Ramon wrote: [quote=Json_81][quote=drotz2000]2 års garanti på saker serru.
Lämna in den på service.
Hmmz, ne nu blir man less på detta 🙁 SonyEricsson gör ju väldigt bra mobiler men det verkar finnas ett konstruktionsfel på joysticken... Min T610 har börjat krångla (ibland funkar det normalt, ibland får man mota joysticken som fasen för att det skall bläddras på skärmen, garantin på min har dock gått ut för länge sen.)
Min kompis T630s spak var det samma grej med, han lämna in den på service, lagad och fin, frågan var bara hur länge? Dröjde inte alls lång tid innan denne pajja med, kortare tid än den ursprungliga pajja. Sen har jag hört att flera andra av deras "spakmodeller" haft detta fel, och nu din polare med sin v800... Man blir så less... Det var ju inte igår de började tillverka T610an precis, och det var i samband med lanseringen av den som problemet uppkom, och så har de tydligen inte lyckats lösa det än 🙁 Frågan är om man vågar köpa en SonyEricsson med joystick längre? (på min kompis pajja spaken innan garantin gick ut, men på min så pajja den typ ett år efter garantin gick ut, trist att råka ut för sånt).
Jag hoppas verkligen de lyckas lösa detta konstruktionsfel, för SonyEricsson har de modeller som tilltalar mig mest nuförtiden gällande mobiltelefonimarknaden.
Instämmer att Sony Ericsson gör grymma telefoner, har hade en T610 innan och var helnöjd med den. Har varit skit nöjd med denna också, tills nu. Sen så är jag lite småsugen på en ny telefon.
Men frågan tror ni de kommer att ha rea på mobiltelefoner i mellandagarna? Det är ju ändå en relativt ny telefon.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 18, 2003
Gilgamesh wrote: jag skulle vänta på W900i..:P
en nackdel bara: priset...5lax..:P
Den telefonen tilltalar mig inte alls tyvärr. Har redan två mp3 spelare så jag klarar mig.
Samsung D600 finns ju också, dock så är den dyrare. Men verkar helt ok.
IBM Thinkpad T60
November 22, 2001
*blitz* wrote: [quote=drotz2000]2 års garanti på saker serru.
Lämna in den på service.
Så länge den inte är köpt stulen eller så ska du kunna lämna in den hos en servicepartner.
Ang. de dåliga joystickarna.
Ja, det e jäkligt dåligt av SE egentligen.
Jag bryr mig iofs inte så mycket, för efter 2 år har jag bytt telefonen.
February 23, 2004
*blitz* wrote: [quote=drotz2000]2 års garanti på saker serru.
Lämna in den på service.
Lämna in den på service.
Instämmer att Sony Ericsson gör grymma telefoner, har hade en T610 innan och var helnöjd med den. Har varit skit nöjd med denna också, tills nu. Sen så är jag lite småsugen på en ny telefon.
Men frågan tror ni de kommer att ha rea på mobiltelefoner i mellandagarna? Det är ju ändå en relativt ny telefon.
Ja, det brukar det ju vara, men det betyder inte att det kommer att vara det i år med, men oftast ja... Ett annat "problem" är att det ibland när det är rea på mellandagarna, på t.ex. Siba etc. Så är det "kvällsrea", och då kan man ju nästan lycka till att få tag i ett exemplar, om det är så billigt. Brukar ju vara knökafullt i butikerna då, och de reapriserna gäller inte alltid på nätet med 🙁
Men om du inte har alltför bråttom med ditt mobilköp, gör så att du väntar och ser hur det ter sig på mellandagarna... Ifall det inte blir billigare/de blir slutsålda, så lär du ju inte få lägga ut mer pengar än om du köpt den nu.
July 18, 2003
Json_81 wrote: [quote=*blitz*][quote=drotz2000]2 års garanti på saker serru.
Lämna in den på service.
Så länge den inte är köpt stulen eller så ska du kunna lämna in den hos en servicepartner.
Det är mycket troligt att den har varit stulen, så jag tänker inte vandra in och upptäcka det. Köpte den av en polares bekant, inget kvitto eller något. Dock så var den inplastad i kartong och så när jag fick den.
Men sen är det så att jag tänkte ändå behålla den jag har och ha med den när jag festar, det händer ju att man tappar mobilen då.
Det är ju bara att köpa ett kontant kort till och ladda en gång om året 😀
IBM Thinkpad T60
February 23, 2004
Lämna in den på service.
Hmmz, jag fick min T610 i julklapp för, tror det blir den tredje julen sen dess i år... Och jag var inne efter ca 1½år på Siba angående att jag fått ett antal döda pixlar på skärmen 🙁 Några stycken vid vänstra översta hörnet samt vid mitten av skärmen, ganska många där, alltså väldigt störande... Försäljaren sa att garantin tyvärr gått ut då den var på 1år 😕 Varför inte 2år som ni andra sa här ovan? Kan det bero på Siba? Tror inte det för det är ju SE som lämnar garantin.
Aja, shit the same, ska byta mobil snart ändå...
July 18, 2003
Ramon wrote: [quote=*blitz*][quote=drotz2000]2 års garanti på saker serru.
Lämna in den på service.
Lämna in den på service.
Ja, det brukar det ju vara, men det betyder inte att det kommer att vara det i år med, men oftast ja... Ett annat "problem" är att det ibland när det är rea på mellandagarna, på t.ex. Siba etc. Så är det "kvällsrea", och då kan man ju nästan lycka till att få tag i ett exemplar, om det är så billigt. Brukar ju vara knökafullt i butikerna då, och de reapriserna gäller inte alltid på nätet med 🙁
Men om du inte har alltför bråttom med ditt mobilköp, gör så att du väntar och ser hur det ter sig på mellandagarna... Ifall det inte blir billigare/de blir slutsålda, så lär du ju inte få lägga ut mer pengar än om du köpt den nu.
Nää, det är sant kan nog vänta.
Men jag måste säga att min K700i har hållt för väldigt mycket, har säkert tappat den 40ggr och sedan har jag skickat över 3000sms och pratat i den i ca 70 timmar.
IBM Thinkpad T60
February 23, 2004
Lämna in den på service.
Hmmz, jag fick min T610 i julklapp för, tror det blir den tredje julen sen dess i år... Och jag var inne efter ca 1½år på Siba angående att jag fått ett antal döda pixlar på skärmen 🙁 Några stycken vid vänstra översta hörnet samt vid mitten av skärmen, ganska många där, alltså väldigt störande... Försäljaren sa att garantin tyvärr gått ut då den var på 1år 😕 Varför inte 2år som ni andra sa här ovan? Kan det bero på Siba? Tror inte det för det är ju SE som lämnar garantin. Bara en fundering som hastigt slog mig när jag läste ovanstående inlägg.
Aja, shit the same, ska byta mobil snart ändå...
November 22, 2001
Ramon wrote:
Hmmz, jag fick min T610 i julklapp för, tror det blir den tredje julen sen dess i år... Och jag var inne efter ca 1½år på Siba angående att jag fått ett antal döda pixlar på skärmen 🙁 Några stycken vid vänstra översta hörnet samt vid mitten av skärmen, ganska många där, alltså väldigt störande... Försäljaren sa att garantin tyvärr gått ut då den var på 1år 😕 Varför inte 2år som ni andra sa här ovan? Kan det bero på Siba? Tror inte det för det är ju SE som lämnar garantin. Bara en fundering som hastigt slog mig när jag läste ovanstående inlägg.Aja, shit the same, ska byta mobil snart ändå...
Två års returrätt gäller på all elektronik i sverige.
Dock gäller i en del fall att efter ett år måste du bevisa att det e tillverkningsfel eller något.
Dvs, man ska stå på sig om de försöker hävda att det bara e ett år.
December 30, 2001
Två års returrätt gäller på all elektronik i sverige.
Dock gäller i en del fall att efter ett år måste du bevisa att det e tillverkningsfel eller något.
Dvs, man ska stå på sig om de försöker hävda att det bara e ett år.
Detta stämmer inte.. Det är TRE!! års returrätt på elektronik numera.
Returrätten gäller fabrikationsfel, exvis som era joysticks som nämnts ovan och även döda pixlar. Såtillvida att felen inte uppkommit genom att ni backat över mobilen med er bil, men det har jag för mig att garantilämnaren skall bevisa..
1 Guest(s)