December 31, 2001
Ska uppgradera lite delar har jag tänkt mig och eftersom jag inte tittat så mycket på tester och så på ett bra tag så frågar jag helt enkelt om hjälp eller rättare sagt tips på vilket moderkort som är klockvänligt och har så små fel på sig som möjligt 🙂
Ska har ett Moderkort och även ett grafikkort.
Har funderat på ett x1900xt men moderkort vet jag inte än så kom gärna med förlsag, vore ju gött att ha sli stöd i fall man blir sugen på fler kort.
Edit: Glömde säga att det ska vara socket 939 och ska även ha 4 st minnesplatser.
January 7, 2006
Death On Wings wrote: Ja juste crossfire är det med ati korten ju 🙂
Har vart borta för länge härifrån.Om man skulle gå på nvidia och en motsvarighet till x1900 vart skulle man hamna då ? Och ett bra moderkort på det.
7900GTX/GT(jag skulle valt GT, det är för dyrt med GTX 😛 ) och DFI Lanparty... Det är vad jag skulle valt
December 31, 2001
hULt0 wrote: [quote=Death On Wings]Ja juste crossfire är det med ati korten ju 🙂
Har vart borta för länge härifrån.Om man skulle gå på nvidia och en motsvarighet till x1900 vart skulle man hamna då ? Och ett bra moderkort på det.
7900GTX/GT(jag skulle valt GT, det är för dyrt med GTX 😛 ) och DFI Lanparty... Det är vad jag skulle valt
Vad är det som skiljer sig GT från GTX är det bara klockfrekvensen eller ?
February 12, 2003
Death On Wings wrote: Vad är det som skiljer sig GT från GTX är det bara klockfrekvensen eller ?
Nej, det är pipes. Skillnaden är rätt stor faktiskt, sen är skillnaden mellan GTX256MB och GTX512MB nästan lika stor (lite överdrivet, men den är stor). Sen kostar det iofs en hel massa också, men GTX 512MB är det närmaste likvärdigt till X1900XT. Sen har vi å andra sidan 7900GTX som ska vara lite vassare än X1900, men jag vet inte.
February 12, 2003
Death On Wings wrote: Verkar vara dåligt med GTX kort där jag tittat.
Kan tänka mig lägga runt 4500-5000 kr på ett kort och sen runt 2000 kr på moderkort om det behövs.
Skulle väl säga X1900XT och Asus A8R32-MVP (inte utan "32") i sådana fall. Men jag hade fortfarande väntat lite på schysstare moderkort, då Asus inte brukar vara vassast, direkt.
December 31, 2001
Mean Machine wrote: [quote=Death On Wings]Verkar vara dåligt med GTX kort där jag tittat.
Kan tänka mig lägga runt 4500-5000 kr på ett kort och sen runt 2000 kr på moderkort om det behövs.
Skulle väl säga X1900XT och Asus A8R32-MVP (inte utan "32") i sådana fall. Men jag hade fortfarande väntat lite på schysstare moderkort, då Asus inte brukar vara vassast, direkt.
Okej och om du skulle köra ett nvidia system ?
Väldigt tacksam för de förslag jag får killar 😀
2 Guest(s)