December 29, 2002
Hej. Jag skulle behöva lite tips här, då jag inte är mer än mediokert skilled på det där med datorer. Jag tänkte köpa ett nytt moderkort och en ny processor. Jag är på det klara med att jag vill ha en P4, och den hade jag tänkt skulle vara på 2,6 gHz. Men, VAD i hela fridens namn ska jag köpa för moderkort? Jag tänkte köpa det från http://www.datorbutiken.se, och det här är de man har att välja på:
http://www.datorbutiken.com/se.....P4/478/DDR
Det jag verkligen vill ha (förutom ett moderkort med de vanliga finesserna) är hyperthreading, och att det verkligen ska vara ett moderkort som jag INTE behöver byta ut om en månad. När datorn jag ska köpa väl är för gammal och slö, så vill jag kunna nöja mig med att bara kunna byta processor, jag vill inte byta moderkortet igen på ett jävla tag. Alltså ska det väl vara ett moderkort som pallar massor av processorkraft, och kunna räcka en bit in i framtiden. Helst ska det ju inte gå över 1500:- heller, jag är inte så jävla rik.
Jag är ju en gamer, så ni kan ju "anpassa" ert val efter det. Tack på förhand // Ola
January 4, 2001
Ett ABIT BE7-Raid kanske vore något? Abit gör ju jäkligt bra kort...
Du behöver nog inte byta moderkort på ett tag men du får nog flasha om biosen nån gång ifall du ska ha lite högre hastigheter till prolle... men flasha är ju lika lätt som att installera ett program...
July 20, 2001
om du vill ha kvar MB ett bra tag så måste nu nästa vänta på moderkort med stöd för dom nya 800buss CPUerna, och det kommer ta 2-3 månader innan dom dyker upp
ett 800buss moderkort borde hålla i ett par månader längre än ett våra nuvarande mb
ska du köpa nu skulle ja rekomender ett Sis648 moderkort, dom stödjer dock inte HT, men i dagsläget så är det bara 3.06GHz som har stöd för HT
October 3, 2001
December 24, 2002
har köpt ett asus p4s8x moderkort med firewire, usb 2 agp 8x m.m. undrar om det e 5.1 ljud i kortet också? det står inget om det på kortets kartong.. med har hört av flera att det ska vara det.. nån som vet?
Sen tycker ni att det var ett bra köp? eller vet ni nått annat bra kort för max 2000kr? med firewire, raid, usb 2, agp 8x m.m.?
föresten det står att den bara stödjer p4 upp till 2.53ghz
finns det nått man kan göra åt det?
snälla hjälp mig...
måste ha ett bra kort!
2 Guest(s)