April 24, 2007
men jag tyckte att han ville nog ha en tyst dator o då kommer ju bara raptorn o låta. plus att den är snabbare i läs o skriv.
men kanske ska jag köra med en raptor plus den som redan finns (F1)?
det mesta kommer att köpas i datorbutiken.com då priserna där är bra just nu för just dessa komponenter.
man ska väl ha en 150gb raptor? prisit är bara snäppet högre...
December 24, 2002
Jag har en Raptor 74GB med gummituttar runt..
att säga att den inte låter är väl lite att ta i..
Men jag har fått bort alla vibbrationer och ljud förutom "knackningarna".. du vet när hdd jobbar kan det "knacka" lite i den.. detta ljud är mycket mycket högre på en raptor..
Men är inget jag stör mig på.. känns snarare coolt att ha... dels för att det låter som den första datorn jag hade, sen för att jag vet att det har med att föra att den snurrar i 10k
April 24, 2007
knacket är mycket bekant jonte 😉
ska fråga han om hur han vill ha det. ananrs blir ju datan tyst som et spöke 😛
tack för hjälpen!
EDIT:
Hur stor kan man tänka sig att prestanda förlsuten är som man byter ut IX-38 mobot mot en mobo med p35 styr krets?
vilka förslag på fl'äktar har ni som är snäppet bättre än intels fabriks fläkt som är lite billigare än TRUE?
December 6, 2006
Har 2 st 74 Gb;s raptorer + en 500 GB i min låda och jag kan inte direkt säga att jag hör raptorerna mellan musklickningarna, tangentbordsskrivandet, musik, spel eller liknande.
Det där knakandet händer då och då men inget jag direkt störs av..
Satsa på en 74 gb raptor som systemdisk och en ~500 Gb som speldisk eller liknande.
April 24, 2007
1690 Core 2 Duo E8400 3,0 GHz 6mb
1937 ASUS Maximus Formula
920 Corsair Twin2x (fraktkostnad inkluderat för allt från komplett)
1550 Western digital Raptor 150gb 10000rpm
835 Corsair PSU 520W (fraktkostand inkluderat för allt från Inet)
1099 Monolize
300 Samsung SATA
3295 Ati Saffire 3870X2 1GB DDR3 (dubbla gpu)
490 thermalright Ultra 120- extreme
600 3x Noctua 120mm
2795 22 tum LCD, 5ms Samsung
15511
ser ni några kompatibilitetsproblem? funkar allt?
han vill ha det chassit och vill inte en ha P182.
April 24, 2007
DrPepper wrote: monolize? Vad är det för värdelöst chassi? :S
tycker det är dumt med en Raptor och en Samsung S-ATA disk.
jag föredrar själv dominator eller P182 före den men de är han som vill ha monolize. är den dålig på något sätt eller "bara" ful? jag vill ge han anldeningar o byta till dominator eller p182. han tycker att det är snyggt, vad ska jag göra :cy:
det är bara en hdd: raptor. han har redan en 500gb extern.
August 18, 2006
nvidiaamd wrote: jag föredrar själv dominator eller P182 före den men de är han som vill ha monolize. är den dålig på något sätt eller "bara" ful? jag vill ge han anldeningar o byta till dominator eller p182. han tycker att det är snyggt, vad ska jag göra :cy:
det är bara en hdd: raptor. han har redan en 500gb extern.
Vartf*n ska man börja? Ska han ha en tyst dator eller ska han ha ett halvt "jetplan"? Vibrationerna från Diskarna,Fläktarna,Nätagget kommer utan problem sätta sig i chassit så han kommer knappt kunna sova med den på..Mindre ha den på.
Dom stora 250mm(?) fläktarna kommer bara dra in en massa extra damm i burken. Inte bidra så mycket till kylning..
1 Guest(s)