July 30, 2003
July 30, 2003
April 5, 2003
Du kan gå tre vägar.
1. En vespa, lite fjolligt enligt mig men den är enkel å fin i städer.
2. cross, då finns de bara ett par modeller! Motorhispania Furia, Gilera h@K och Reiju Drac RR. Alla har den 6-växlade, vätskekylda Minarelli motorn eller exakta kopior av den. Den som nämner Yamaha DT-R har missat vikt angivelsen! Av dom jag nämnde är Furia bäst eftersom den är 14kg!! lättare än Dracen.
3. Den gamla hederliga vägen, och den billiga vägen. En gammal K50 eller Mustang, eller en Puch! Finns massor med gamla godingar där din fader säkert har mer erfarenhet än jag har iaf 😉
Kan iofs hålla med copulator men kom ihåg att åker du för trimmad moppe är de bara olovlig körning, men åker du fast på en 125a är de grov olovlig körning, vilket innebär att bilkörkortet flyttas på framtiden direkt! Åker du bara för olovlig körning och inte har nått sedan tidigare blir de 900kr bötre + ombesiktning 570kr coh lämpen dras in i 6 månader.
Mitt personliga tips förutom Furian är nog i alla fall Drac. Beprövad och erkänt grymm. Min gjorde 85 med 13 kuggars framdrev och dragna pluggar + ett större munstycke. De var många DT's med 70 kubikare och 24mm gasare som man visade ryggtavlan 😉 Var faktiskt bara 2 som var snabbare i ax, men dom hade raceing trim så dom gills inte 😛
October 25, 2003
copulator wrote: tänk på att snuten kan vara ricktigt jävliga. ska du trimma kan du lika bra köpa en 125a och börna runt med
bry sig??
min går i 85, inte fan hinner snuten ikapp mig 😀
nej men seriöst, det är ungefär samma straff, så ska du trimma som en tok är en 125a ett bättre val. oftast billigare också
July 30, 2003
June 17, 2002
Korven wrote: jag vill ha en liten gammal goding för ett litet pris som man kan brumma omkring på, inga trimmade super delux moppar för 63 tusen 😮
Trimade super moppar som DT går lös på typ 10-15000.. då e dom e fint skick o fet trimmade...=) Lätt värt dom cashen som 15åring..=)
O snuten e inga bekymmer.. dom får inte preja dig bara för du har trimmat moppen o försöker dra dom.. det e bara att bränna på o åka in på en skogsstig.. se till att köpa en vanlig moppe.. inte EU moppe.. EU moppe måste ha reg skylt.. lite svårt att dra snuten då... dom står utanför din hemdörr om du försöker dra dom om du har regskylt..
July 30, 2003
April 5, 2003
adamnassjo wrote:
1. En vespa, lite fjolligt enligt mig men den är enkel å fin i städer.
Ja, eftersom en vespa är en gammal scooter-modell från piaggo (tror jag) så kan den upplevas fjollig.
Däremot en modern scooter att föredra enligt mej.
De var ju de jag mena :bgrin:
Ska du ha en gamling så ta en lite ovanligare modell, Dakotatn har ju fan samlar värde!
an får betala hutlösa summor för en sån idag!
1 Guest(s)