mp3 i bilstereo?|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
mp3 i bilstereo?
Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
sp_UserOfflineSmall Offline
411845
September 13, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

JVC sucks in stereo man..

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
411851
September 13, 2003 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: JVC sucks in stereo man..

Är det så??
Damn,, kan du som proffs förklara för mig vad i JVC suger jämförelsevis med andra märken i denna prisklass.. måste få ditt otroligt kunnande kunskapsråd snarast så jag hinner avbeställa..

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
411852
September 13, 2003 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: JVC sucks in stereo man..

Ska man, som Peter, driva vanliga fabrikshögtalare duger den där mer än väl.

Dessutom är det inte själva stereon som gör ljudet.
Skulle vilja säga att det skiljer väldigt lite i ljudkvalitè på en JVC för 3k och t.ex en Alpine för 8k.
Det som skiljer är kanske lite fetare display och lite mer funktioner.

Men för att få bra billjud räcker det inte med själva stereon.
Det krävs dämpning, bra högtalare, slutsteg etc etc

Så skippa skitsnacket.

Redfaction
Member
Medlem
411903
September 13, 2003 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|Falcon wrote: [quote=Redfaction]JVC sucks in stereo man..

Ska man, som Peter, driva vanliga fabrikshögtalare duger den där mer än väl.

Dessutom är det inte själva stereon som gör ljudet.
Skulle vilja säga att det skiljer väldigt lite i ljudkvalitè på en JVC för 3k och t.ex en Alpine för 8k.
Det som skiljer är kanske lite fetare display och lite mer funktioner.

Men för att få bra billjud räcker det inte med själva stereon.
Det krävs dämpning, bra högtalare, slutsteg etc etc

Så skippa skitsnacket.

Men herregud vad är du då? Expert helt plötsligt? Jag känner personer som vunnit i DB dragrace och tävlar i Sasca så sluta snacka bull..

Huvudenhet hart väldigt mycket med ljudkvalite att göra. Sen om han inte hör stor skillnad mellan den där och en bra dyr maskin så är han döv då i de dyrare maskinerna sitter det mer påkostade slutsteg som klarar att driva de bättre och ge en kraftigt hörbar ljudskillnad. Så skippa skitsnacket.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
411916
September 13, 2003 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote:
Men herregud vad är du då? Expert helt plötsligt?

Helt plötsligt ?
Känner du mig ? Nej just det, alltså vet du inte ett dyft om mig.

Redfaction wrote: Jag känner personer som vunnit i DB dragrace och tävlar i Sasca så sluta snacka bull..

Det brukar låta så, känner folk...trevligt för dig.

Redfaction wrote:
Sen om han inte hör stor skillnad mellan den där och en bra dyr maskin så är han döv då i de dyrare maskinerna sitter det mer påkostade slutsteg som klarar att driva de bättre och ge en kraftigt hörbar ljudskillnad.

Om du hade läst tråden, så hade du sett att Peter skrev att stereon skulle driva ett par fabriksmonterade högtalare. Alltså inte värsta sorten.
Det spelar ingen roll om han tar en MP3 spelare av märket Roadster som säljs på bl.a Biltema eller en värsta sortens Alpine, tro mig, ljudet hade inte blivit ett skit bättre.

Som jag skrev innan, för att få en bra ljudbild räcker det inte enbart med en bra huvudenhet, det krävs så mycket mer.

Och jag står fortfarande fast vid att en JVC(gäller även Sony, Pioneer, Panasonic osv. Varför tycker du att just JVC är så dåligt ? Nån kompis sa det eller...) för 3k mycket väl kan prestera lika bra ljud som en Alpine för 8k, allt ligger nämligen inte i huvudenheten. Jag är hittils inte övertygad om motsatsen och jag har hört mycket ljud.
Dessutom kan man räkna med att få betala upp till ett par tusen bara för att få Alpine märket...löjligt.

Redfaction
Member
Medlem
411991
September 14, 2003 - 7:00 am
sp_Permalink sp_Print

Jag betalar inte för att få Alpine men snarare för att få köpa en Pioneer eller Sony för en 6000kr istället för en JVC då allt JVC har gjort som jag lyssnat på i speciella lyssningnsrum låter skit om man jämför med många andra märken i samma och i lägre prisklass.

Så JVC är inte bra så är det bara.

Det var ju också de som var först med VHS och vilka gör bland de sämsta videoapparaterna efter Philips jo JVC.

Så komma att säga att de är likvärdig med andra bilstereoapparater är ju rent löjligt.

Okej visst fabrikshögtalare kan vara bland de sämsta han kan ha till den men om han har en SAAB så är det ofta väldigt bra högtalare original så då ska man köpa en bilstereo med kompetent förstärkeri som Pioneer´, Sony ,Alpine och Denon har i sina maskiner för ju mer effekt desto renare och bättre ljud och ju högre kan han spela utan att sabba högtalarna.

Och att jämföra dessa maskiner med roadster är ju rent patetiskt från din sida och bevisar att du inte kan mycket om saken.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
412035
September 14, 2003 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Och att jämföra dessa maskiner med roadster är ju rent patetiskt från din sida och bevisar att du inte kan mycket om saken.

Jag har aldrig skrivit att en Roadster är bättre än en Alpine.
Dem är likvärdiga, i Peters fall. OBS! I Peters fall, nu skriver jag det två gånger så att du inte kan missförstå.

Flame
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 496
439313
October 19, 2003 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Peter, ajg tycker att du ska titta lite på Pioneers huvudenheter, de har alltid varit bra på huvudenheter, titta på denna http://www.pioneer.se/se/produ....._id=25-121

Den har jag och är väldigt nöjd man kan byga ut på den så mycket och plus att den är stilren utan en massa häftiga displayer, de har istället lagt ner allt på ljudet.

*Tråd låst*
Om du hade läst tråden hade du sett att Peter för länge sen har beställt en stereo. Ganska onödigt att dra upp den här gamla tråden.

/ NH|Falcon

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 173
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL