Mp3-Spelare|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mp3-Spelare
Cujo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
sp_UserOfflineSmall Offline
377873
July 25, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

:bgrin:
Håler med de senast. HAr själv köpt en JOS 256 mb. Den är suverän. Tycker inte den har nackdelar. Köpte min efter att läst en jäkla massa tester o recensioner från kunder.JOS *Vann alla tester, och konsumenter var mest nöjda med JOS. Läste fler missnöjda inlägg om iRiver. Dessutom så är den dyrare. Nöjd JOS ägare

CyProx
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 138
380478
July 29, 2003 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Har också en JOS MP-110 256mb
Tycker den är kanon, fattar inte varför en del klagar på volymen, är ju inget problem...

Varför jag rekomenderar JOS före i-river är att:

JOS behöver du ingen kabel mellan datorn och mp3 spelaren.
Du behöver inget program för att skicka över låtar
Den är mindre, och det är inbyggt batteri
Den har bättre support, svenskt forum som svarar fort
Det finns dessutom hemma gjorda UI, och när koden släpps open source så kommer det finnas massor med grymma saker att göra.

Det ända negativa kanske är att JOS inte har line in och inte spelar in i mp3 format. Men hur ofta spelar man in?

Ser ingen andledning att köpa i-river.
I-River är säkert en helt ok mp3 spelare men jag föredrar JOS.

FarsanEdde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
380489
July 29, 2003 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

CyProx wrote: Har också en JOS MP-110 256mb
Tycker den är kanon, fattar inte varför en del klagar på volymen, är ju inget problem...

Det finns dessutom hemma gjorda UI, och när koden släpps open source så kommer det finnas massor med grymma saker att göra.

Det ända negativa kanske är att JOS inte har line in och inte spelar in i mp3 format. Men hur ofta spelar man in?

Ja, att det kommer ny firmware med nya funktioner och gui till JOS är verkligen en frän grejj. JOS vann så gott som alla tester av mp3-spelare när den kom ut och med de nyare firmware-versionerna är den ju många snäpp bättre. Och snyggare.

C Cameron
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
381165
July 30, 2003 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

CyProx wrote: Har också en JOS MP-110 256mb

Jag känner mig nästan tvingad att besvara dessa punkter till iRiver's fördel. Visst har man rätt att välja vliken MP3spelare man vill och visst har alla olika referenser om vad som är bra eller dåligt. Det här är i alla fall vad jag tycker:

Att det skulle vara jobbigt med en kabel mellan spelare och dator ser jag inte som ett problem och inte heller till någon fördel för "vanliga" PC användare. Bra för dom som har en bärbardator, det kan jag hålla med dom.

iRiver kräver inte heller att du använder ett program för överföring av låtar/filer. Det finns en sk UMS Firmware version som gör det möjligt att använda spelaren som en extern HDD.

JoS är mindre, sant. Men hur liten behöver egentligen en MP3spelare vara ? Skillnaden är hårfin. Inbyggt batteri, både bra och dåligt. Det självklart dåliga är ju att det dyker upp problem när det behöver laddas och även när "livstiden" tagit slut.

Att JoS har bättre support håller jag inte med om. iRiver har fler alternativ när det gäller support. Du kan få support direkt via telefon, ICQ eller MSN. Forum finns det också, både ett internationellt och ett Svenskt. Vi hjälper alltid våra kunder på bästa tänkbara sätt.

Open source Firmware. Ja, det kan ju alltid vara trevligt. Finns säkert många duktiga programmerare där ute som kan hitta på ett och annat. Det kan bli intressant, det håller jag med om.

Fördelen med iRiver är många...don't get me started 🙂

CyProx
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 138
382635
August 1, 2003 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

C Cameron wrote: [quote=CyProx]Har också en JOS MP-110 256mb

Jag känner mig nästan tvingad att besvara dessa punkter till iRiver's fördel. Visst har man rätt att välja vliken MP3spelare man vill och visst har alla olika referenser om vad som är bra eller dåligt. Det här är i alla fall vad jag tycker:

Att det skulle vara jobbigt med en kabel mellan spelare och dator ser jag inte som ett problem och inte heller till någon fördel för "vanliga" PC användare. Bra för dom som har en bärbardator, det kan jag hålla med dom.

iRiver kräver inte heller att du använder ett program för överföring av låtar/filer. Det finns en sk UMS Firmware version som gör det möjligt att använda spelaren som en extern HDD.

JoS är mindre, sant. Men hur liten behöver egentligen en MP3spelare vara ? Skillnaden är hårfin. Inbyggt batteri, både bra och dåligt. Det självklart dåliga är ju att det dyker upp problem när det behöver laddas och även när "livstiden" tagit slut.

Att JoS har bättre support håller jag inte med om. iRiver har fler alternativ när det gäller support. Du kan få support direkt via telefon, ICQ eller MSN. Forum finns det också, både ett internationellt och ett Svenskt. Vi hjälper alltid våra kunder på bästa tänkbara sätt.

Open source Firmware. Ja, det kan ju alltid vara trevligt. Finns säkert många duktiga programmerare där ute som kan hitta på ett och annat. Det kan bli intressant, det håller jag med om.

Fördelen med iRiver är många...don't get me started 🙂

Grejen med kabel är ju att om du kommer hem till en kompis som inte har någon usb kabel är att med en JOS så är det bara att trycka i den, med iRiver går inte detta, och hur ofta har man en usb kabel med sig?

Visste inte att man kunde använda den som extern HDD, men är denna firmware officiel? Om inte så lär ju inte samsung stå för garanti om något händer.
Om man inte vill att en mp3 spelare storlek spelar så stor roll kan man ju lika gärna köpa en netMD eller liknande.

Om livstiden på batteriet tar slut kan man skicka in den till JOS och då byter de ut det. Kan även ses som en nackdel kan jag hålla med om.

Supporten verkar det ju inte vara så stor skillnad på, lika bra på båda företagen.

Open source kommer knäcka iRiver ännu mer än vad den redan har gjort, om det nu kommer....=)

Fördelen med iRiver är många...men JOS har fler...don't get me started 🙂

C Cameron
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
384190
August 4, 2003 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

CyProx wrote:
Grejen med kabel är ju att om du kommer hem till en kompis som inte har någon usb kabel är att med en JOS så är det bara att trycka i den, med iRiver går inte detta, och hur ofta har man en usb kabel med sig?

Visste inte att man kunde använda den som extern HDD, men är denna firmware officiel? Om inte så lär ju inte samsung stå för garanti om något händer.
Om man inte vill att en mp3 spelare storlek spelar så stor roll kan man ju lika gärna köpa en netMD eller liknande.

Om livstiden på batteriet tar slut kan man skicka in den till JOS och då byter de ut det. Kan även ses som en nackdel kan jag hålla med om.

Supporten verkar det ju inte vara så stor skillnad på, lika bra på båda företagen.

Open source kommer knäcka iRiver ännu mer än vad den redan har gjort, om det nu kommer....=)

Fördelen med iRiver är många...men JOS har fler...don't get me started 🙂

Sant, det där med kabeln. Hellre krypa bakom en dammig dator än att ta med sig en USB kabel !?

Ja, UMS Firmware versionen är officiell, även om den är en beta version. Det finns i stort sett bara officiella versioner till iRiver's iFP serie. Vad Samsung skulle ha med garanti ärenden vet jag inte, även om dom står för Flashminnet i spelaren. Du får gärna redogör för vad du menar.

Storleks jämförelsen var menad mellan JoS och iRiver's iFP serie. Vilken inte är stor. Vill man ha det bästa och inte det minsta köper man en iHP-100 ! 😉

Utbyte av batteriet är ju inte gratis, kanske inte det dyraste priset heller (50kr)...men ändå.

Jag hävdar fortfarande att iRiver har bättre support. Men som bekant är det mesta relativt hör i världen.

Ang. Open Source Firmware "projektet" till JoS, här kan det vara läge att plocka fram ditt "Om inte så lär ju inte samsung stå för garanti om något händer" argument...

När det gäller dina två sista punkter, ser jag ingen anledning att kommentera dessa. Vi har helt skillda uppfattningar om vad som är bra kontra dåligt. Vi kommer inte kunna "övertyga" varandra om att någon spelare är bättre eller sämre än någon annans. Jag har bestämda uppfattningar om vad som är bra och mindre bra, vilket jag antar att du också har. Skillnaden är bara att vi har olika referenser och jämförelser.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 45
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL