August 17, 2001
Ska köpa en mp3-spelare men det finns så otroligt många jag står helt fast i djungeln utan machete. Så långt har jag tänkt på en 3-4st och det är dessa:
Iriver IFP-590T - Denna har otroligt många funktioner och den enda nackdelen är att man får rätt lite minne för pengarna (256MB) man kan visserligen köpa denna modell med 512 resp 1024MB också men då hamnar den på en prisnivå över min budget.
Creative Muvu2 1.5GB - Denna är väldigt trevlig, mycket utrymme och rätt smidig, men hur är det med funktioner och ljudet?
Ipod mini - Nya ipoden, lite mindre, lite billigare, låter som en hit. Men hur är ipod egentligen, finns de funktioner som man vill ha?
Övriga, kom med förslag, priset ska vara under 3000:-
July 18, 2003
halvlånar tråden lite 🙂
nån som testat iRiver iGP-100 (1.5GB) den verkar ju rätt smidig osv. skulle vilja höra lite om ljudkvaliteten 🙂 , kostar 3000@overclockers
August 17, 2001
Den verkar lite för stor, iaf för mig, en riktig knubbis (2.5cm tjock mot ipodens 1.2cm), sen tycker jag också den är lite dyr.
Det står nu mellan iriver 590T och ipod mini. Irivern har en del godsaker som line-in och kodning direkt i valfri bitrate, diktafon, radio, ingen programvara krävs, den är liten. Men den har bara 256MB.
Ipoden däremot är väldigt rymlig och är snygg som få (tycker jag), men där tar fördelarna slut om man jämför med iriverns alla funktioner.
åhhh, vilken ska jag ta?? Beslutsångest deluxe...
November 4, 2001
Jag har iRiver iFP-599T kan rekomendera den varmt. Väldigt trevlig spelare, med lååång batteritid, har du några specifika frågor feel free to ask...
Angående iGP-100, ja, jag har testat den, det är bra ljud (samma förstärkare som iHP-100serien dvs 20mW). iRiver står för bra ljud 😉
1 Guest(s)