December 23, 2007
hmm... tjaa, datorbyggnad kan utföras på http://www.datorbutiken.se... sen vet jag att det finns ett svenskt företag som gör datorer för musikhantering, Frost ACM heter de. 4sound-butikerna brukar ha en katalog med bl.a frost-maskinerna, om du har en sådan butik i närheten.
Allt jag kan hjälpa med 😉
November 27, 2003
Dinos wrote: Ska du ha en musikdator bör du köpa en Mac.
En PC duger, men är långt i från Mac vad gäller just musik.Macbook 9995:- eller kanske rent av en Mac Mini ~5500:-.
Du säger Mac, men inte en enda faktiskt anledning till det 😉
Enda anledning till att välja Mac är om man är ute efter något av programmen som är exklusiva för Mac, Frågan är ju om trådskaparen har någon insikt eller intresse av dessa 😉
//Andreas
September 1, 2002
Delph1 wrote: [quote=Dinos]Ska du ha en musikdator bör du köpa en Mac.
En PC duger, men är långt i från Mac vad gäller just musik.Macbook 9995:- eller kanske rent av en Mac Mini ~5500:-.
Du säger Mac, men inte en enda faktiskt anledning till det 😉
Enda anledning till att välja Mac är om man är ute efter något av programmen som är exklusiva för Mac, Frågan är ju om trådskaparen har någon insikt eller intresse av dessa 😉
//Andreas
Nåja,
Mina anledningar är att Pro Tools fungerade bättre och mer tillfredsställande på macen när jag körde det.
Dessutom finns det vissa saker som Core audio (OS X) kan göra som Windows inte kan.
Det går dock fint att köra med en windows-pc också. Pro Tools fungerar självklart OK.
Något att tänka på oavsett vad för maskin, är att fixa ett ljudkort för ändamålet.
1 Guest(s)