May 7, 2003
Försökte gå in på deras sida http://www.mycom.se/ men den är nere så jag slängde iväg ett mail till dom och fick detta till svar
Hej,
Vi har gått i konkurs från och med 2007-04-11, så alla service- och garantiärenden hänvisar vi till respektive tillverkare...
Mvh,
Mycom AB
kolla även denna lista längst ner:
http://se.pricerunner.com/svar.....istan.html
🙁
May 7, 2003
Xenomorphed wrote: har aldrig handlat där, så jag kan ej kommentera på dem. Men blev lite överraskad av att se Datorhandel.se i listan.
dock ej överraskad av att styggapojken konkade
Datorhandel.se finns inte sidan funkar inte?
men kan http://www.datorhandel.com vara samma företag???
VIKTIGT MEDDELANDE FRÅN DATORHANDEL.COM!
Under förmiddagen den 16:e november sattes bolaget Future Design Sweden AB - Datorhandel.com i konkurs.
Vid frågor vänligen kontakta konkursförvaltaren vid advokatbyrå Glimstedt, Rebecka Karrholm på e-mail: [email]rebecka.karrholm@glimstedt.se[/email] .Vi vill tacka alla våra kunder och leverantörer som har haft förtroende för datorhandel.com för alla fina åren.
Med vänliga hälsningar
Styrelsen på Future Design Sweden AB"
August 7, 2003
Har handlat en del på Mycom. Bra företag som ju låg/ligger väldigt centralt (i Pub-huset förut). Men de verkade ha svårt konkurrera med Webbhallen... färre och färre på Mycom och mer alltid mer folk på Webbhallen verkade det som.
Alla datorhökare får svårt förr eller senare verkar det som, det är sån intensiv prispress som pågår hela tiden. Det funkar bra så länge som man är ett grabb-gäng/en familj som arbetar gratis, sen så växer folk upp och så ska det drivas på kommersiella villkor åsså går det åt skogen.
August 16, 2003
dom tillförde inget så det gör ingenting att dom försvinner. enda gångerna folk går dit är väl om produkten inte finns hos Webhallen, inte finns i lager hos Webhallen eller att dom inte orkade stå i kö hos Webhallen så då gick dom till Mycom och betalade mer pengar för att slippa köa.
June 11, 2001
Kan bero på att dom slängde ut sina kunder.
Dom portade mig där eftersom jag ifrågasatte den tekniker som kollade en trasig dator åt mig.
Händelsen såg ut så här:
Jag hade kopplat om sata-diskarna och när jag startade datorn så small det det till. Antagligen berodde det på nätagregatet. Konsterade att hårddiskarna blåstes ut. Däremot kunde jag inte kolla om det var nätagregatet som gav fel stöm eller om det var moderkortet som skadats, kan ha varit både och. Så jag lämnade in och meddelade att det hade smällt och att hårdiskkarna inte fungerade längre och ville därför veta om det var moderkortet eller nätagget som hade pajat.
Resultet jag fick fram var att maskinen startade men med konstiga följder vilket tyder på störningar eller fel.
Jag får tillbaka datorn med meddelande att moderkortet inte är trasigt. Så jag skaffar ett nytt nätagg Cooltek 600w (hos webbhallen) och kör detta. Det visar sig att det är omöjligt att starta datorn med den extra hårddisk jag har och jag ringer och frågar varför det inte fungerar. Teknikern svarar, jaha var det hårddiskportarna som var trasiga det förstod vi inte, vi testade bara att starta datorn med ett nytt nätagg då vi inte ville använda ditt gamla och startde sedan en linuxboot-skiva.
Jag svarade att jag tyckte det var dåligt att inte kolla hårddiskportarna eftersom hårddiskarna brunnit och det bode vara ganska självklart.
När jag sedan besöker dom ett par veckor senare så är jag portad där eftersom dom anser att jag är för otrevlig. Vet inte men om dom hanterar alla sina kunder på så vis förklarar det deras konkurs.
January 4, 2005
2 Butiker som inte kommer gå i Konkurs på 100 år är datorbutiken och Komplett, de har Miljoner kunder...
Mina Bästa Butiker:
1. Dustin Home. Kommentar: Deras Leverans är oslagbar. Synd bara de tog bort frakt fritt...
2. Webhallen. Kommentar: Nära och bra i Sunduberg, bra priser, Superb support.. betalar gärna nån hundra extra istället för vänta på paketet...
3. Datorbutiken/Komplett. Kommentar: Stort sortiment, bra priser, Snabb Leverans, Bra kundtjänst.
😀
1 Guest(s)