När är passande att köpa ny dator?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
När är passande att köpa ny dator?
GorkaMorka
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 24, 2004 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej! Jag hade egentligen tänkt köpa en ny dator, men sen hittade jag en annons på en begagnad dator med A64 3200+, Radeon 9800xt, 1024 ocz ram m.m. och vart skitglad, men plötsligt så säljer snubben datorn till sin moster! :cy: 👿

Därför vill jag inte köpa något nytt nu, men när är det bäst tid att köpa en dator eftersom alla säger att det är så mycket förändringar som sker!

Jag hade tänkt lägga ut ungefär 10 000 på en dator, vad tror ni man kan få för dator i slutet av sommaren för det? Hade iallafall tänkt vänta tills de nya grafikkorten kommer till Sverige så att något av dem får komma med på datorn!

Maelmoor
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
604956
April 24, 2004 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, man kan ju alltid vänta med då lär man få vänta länge, utvecklingen går framåt hela tiden, ska du ha det senaste så är det väl värt att vänta in nästa generations grafikkort.

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
606370
April 26, 2004 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Att köpa det allra bästa tycker jag är som att slänga en del pengar i sjön, eftersom priserna går ner fort i början, och det kommer ut nya produkter ganska snart. Att köpa framtidsäkert (=går att uppgradera) är dock alltid bra. I slutet av sommaren tror jag att en A64 3200+, ett bra 64-bits mobo, 756/1024 i ram, och ett "snäppet under det bästa" grafikkort från ATi eller nvidia (vilken som nu visar sig prisvärdast) kommer att vara ett väldigt bra paket. Men det är svårt att sia. Om du har bestämt dig för att köpa datorn i slutet av sommaren, så är det ju lika bra att vänta att bestämma sig tills dess. Generellt sett är det ju bra läge att köpa en äldre generations prylar, när nästa har släppts, och priserna dalat, eller att köpa någon mer budgetartad komponent från den nya generationen som visar sig prestera ungefär lika bra, och håller samma prislapp, som det man riktat in sig på från den gamla generationen. Det är ju en val man får göra då, och val är ju alltid bra att ha.

GorkaMorka
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
607151
April 27, 2004 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo ett X800pro verkar bra om det håller hög nivå! 1024 i ram är det minsta jag skulle kunna tänka mig, frågan är bara om det blir pc4000, pc5000 eller vad man nu ska tro! Sen en Athlon64 lär det ju också bli, men 3700+ kommer ju ut i Juni så då får det väl bli 3400+! Men just nu går det iallafall inte att köpa dator eftersom alla priser ligger väldigt högt just nu =/ Fast egentligen hade jag inte tänkt vänta på att köpa en dator till efter sommaren, om det ksulle komma något riktigt bra erbjudande igen så skulle jag ta den nu!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 255
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL