June 23, 2006
Hej, det är lite tjaffs om när jag/vi får World of Warcraft - Wrath of the Lich King..
Jag har för mig man får spelet dagen innan spelet släpps? Om spelet släpps 00:01 på Torsdag 13 November.. då har jag för mig att man ska få spelet dagen innan dvs Onsdag 12 November? Annars får ju dom som köar i butiker spelet på natten medans jag får på dagen (hämta ut)/morgonen när posten kommer i brevlådan?
Iofs låter det ju dumt om dom som köar får det EFTER dom som skickat efter? Dock så är det ett MMO, så man kan ju ändå inte spela innan 13 november!?
// Lanparty
December 27, 2003
de flesta brukar butiker brukar packa o skicka spelen när de får in dem i lager (ett par dagar innan release). om spelet kommer väldigt tidigt till lager brukar det ofta skicaks 2-3 dagar innan release för att Posten ska hinna skicka överallt i Sverige. oftast är det dock bara 1-2 dagars leverans till de flesta bostäder i Sverige, vilket resulterar i att kunden får förbokade spel en eller ett par dagar tidigare.
men allt beror på hur butiken väljer att göra.
June 23, 2006
Jag har för mig att när jag beställde Half-Life 2 när det kom ut hos Webhallen så fick jag det dagen innan det skulle släppas så varför skulle dom inte skickat ut ett MMO dagen innan? Eftersom man fortfarande inte kan spela förens Release date då servrarna kommer upp
Men för att vara säker så ska jag alltså stå i kö
Om inte, så borde posten skicka ut det på morgonen kanske? Webhallen skickar den 12 säger vi, så kör dom med tåg upp till Uppsala på natten, sen kör brevbäraren ut runt 10:00~~ med posten + spelet. Om jag förbetalar dvs, annars måste jag ju hämta ut spelet och då brukar det komma runt kl 14:00-16:00
2 Guest(s)