October 9, 2005
Hej NHWare..
Tänkte höra vad ni kan rekommendera..
funderar att bygga kring ett DS380 då huvudområdet blir filserver/NAS
dock vill jag kunna transcoda film att spela upp via ATV eller ipad osv..
Någon som har testat avoton och fått det att fungera bra, och kan rekomendera en bra uppsättning?
alternativt någon som kör med Xeon/i3 och har förslag kring det.
det sista alternativet är för mig en readynas 516, alternativt en qnap 870 (dock lite dyr)
Ge mig lite byggförslag, gärna beprövade!
har diskar mellan 2 och 4 TB som jag tänkte mata in, med fokus på de största först.. totalt kan jag mosa in 12 diskar, men har två på G..
dock tänker jag mig att denna bara ska innehålla 4TB och resten ska avyttras till fördel för de nya diskarna.
January 9, 2004
Jag tror inte det finns så många NAS som har den CPU kapacitet som krävs för det du vill göra. Jag skulle tro att du bör titta mer åt serverhållet och då är ju bygga eget intressant. Eller kanske HPs microserver som går att köra med Xeon E3 processorer exempelvis.
Vad ska du köra för programvara för att transcoda dina filer?
January 9, 2004
Avoton ser ut att vara kraftfull nog att klara ialla fall en 1080P low bitrate (tänk dig 1Mbit/s i bitrate). Eventuekllt klarara dne mer, men har du inte behov av mer så klarar du dig absolut.
Är själv sugen på att köra en Silvermont celeron i min server och installera Plex på den för att kunna streama.
1 Guest(s)