January 15, 2002
Hejsan...
Skulle behöva lite tips på inköp av prylar, om nån kanske har nån bra erfarenhet av några prylar. Nämligen så att det ska in en ny server i nätverket, och det är tänkt att den ska vara en helt ny. Eftersom den ska vara stabil så är jag över huvudtaget inte intresserad av att klocka el. dylikt, så rekommendationer på extremt-klock-vänliga mobo m.m. är inte primärt intresse här!
Har en liten bild av hur den ska vara, men som sagt inget riktigt bestämt. Har tänkt mig ett system med snabb dataöverföring, därför den inte den direkt värsta processorn, men det ska hänga med ett tag framöver iaf. Processorn kommer troligen bli en P4 2,4ghz med 533mhz buss. Så vad jag har tänkt mig och vill ha tips på är:
* 1024 Mb RAM (DDR eller RAMBUS??)
* 1st bra Mobo som pallar prylarna helt enkelt, stabil och snabbt.
* 2st SCSI diskar á ca 20Gb (ska köras i RAID) och då helst tips på passande controllerkort som klarar RAID.
* Relativt simpelt grafikkort, bara så det inte sinkar ner systemet på nåt sätt, 3D o dylikt är inget krav.
July 25, 2001
Vill du ha snabba diskar så har jag kontrollerkort och diskar till salu men det är inte helt billigt.
Se annons på https://www.nordichardware.se/.....950#259950
Peglas
1 Guest(s)