September 18, 2002
Är det någon som har någon av dessa kameror. Jag är inne på att köpa en av dom, och nu lutar det åt Nikonen, men har lite lite kött på benen, har läst en del recentioner, men inte av någon som har använt dom en längre tid och sett hur dom funkar i vardagen. Och så är man ju lite nyfiken på om någon mer på NH är fotointreserade 😉 vilket man borde vara med en sån kamera 😀
September 18, 2002
Njae, tillbehören som följer med Nikonen är skydd för LCD:n, och motljus"skydd". Anledningen till att jag tittar på just dom här modellerna är just för att det är digitala systemkameror. Systemkamera ska det bli 🙂
Det som jag har läst mig till är att nikonen är bättre, trots avsaknaden av ISO 100.
September 18, 2002
Baskagge wrote: Fördelen med EOS300D är ju att den är snyggare än Nikonen och dessutom går den ju att flasha så att den får samma egenskaper som EOS 10D. Kolla testbilder så ser du ju själv vilken kamera som tar bäst bilder.
Jo, det senare är en fördel, om den är snyggare, det håller jag nog inte riktigt med om. Men det blir ju inte en 10D, men några fler funktioner får den. En STOR nackdel som den kameran har är dock att ta flera bilder på rad, Canonen klarar inte alls lika många eller lika snabbt som Nikonen. Klicka här för en ljudfil där man hör skillnaden. (Först hörs Nikonen, och sen Canonen)
är det någon som har någon av kamerorna?
September 18, 2002
JeoG wrote: Har för mig att det finns en tråd i forumet på Fotosidan.se där har du lite mer folk som använder digitala systemkameror osv. Ifall du nu inte redan tittat in där 🙂
Jo, där är man ju medlem, men jag tänkte om det var någon på NH som också hade fotointresse (och om någon hade en sådan kamera), och så känner man sig mer hemma här 😉
2 Guest(s)