May 16, 2001
Är det någon som vet var man kan få tag på en northbridgekylare till ABit-moderkort?
De har ju inte de vanliga hålen runt kylaren utan de har små byglar som sticker upp.
Man behöver någon kylare som har den här fästanordningen:
http://www.thermaltake.com/pro...../tiger.htm
Dock hittar jag ingenstans i Sverige där man kan köpa en northbridgekylare med den fastsättningsanordningen och jag vet inte ens om just den där kylaren klarar av att kyla ett Intel i875P som sitter på mitt moderkort heller.
Tacksam för svar.
December 31, 2001
Jag köpte en pasiv zalman kylare till mitt geforce 3 ti200 och där får man med 2 olika kylare som ska sitta på gpun. tog då den som jag inte behövde och sätte den på nordbryggan som pasiv och den ligger på ca 33 grader nu. drog fast den med 2 skruvar och muttrar...
Annars borde du kunna limma fast den med arctic silver epoxy... bara att blanda 2 st tuber med varan o sätt dit. sitter bra som bara fan sen.
May 16, 2001
Kul att limma på en kylare på ett nytt moderkort och tappa garantin på en gång. Sen är det inte så kul när den går sönder heller, eller man vill byta den. 😐
Om det inte finns i Sverige, är det någon som vet något närliggande land som har en onlineaffär där man kan köpa en sån där nordbryggskylare?
May 16, 2001
Plexan wrote: Du vet att du kan få en annan kylare gratis från abit om du har fått den lilla flänsen på moderkortet.
Kolla supportet på abits sida... Jag fick min fläns därifrån och den kyler kanon och mitt tycke ganska fin.. Det är väl samma fläns som sitter på IC-7 MAX 3?
Okej, det låter ju som en dröm.
Jag hittar inte direkt någon support på deras hemsida.
Jag hittar bara FAQ och där stod det inget?
Jag mailade dem om det, men det kanske är någon som vet var på deras hemsida man kan hitta detta, så man vet innan de mailat tillbaka. Det kan ju dröja ett bra tag.
May 11, 2003
liket wrote: [quote=Plexan]Du vet att du kan få en annan kylare gratis från abit om du har fått den lilla flänsen på moderkortet.
Kolla supportet på abits sida... Jag fick min fläns därifrån och den kyler kanon och mitt tycke ganska fin.. Det är väl samma fläns som sitter på IC-7 MAX 3?
Okej, det låter ju som en dröm.
Jag hittar inte direkt någon support på deras hemsida.
Jag hittar bara FAQ och där stod det inget?
Jag mailade dem om det, men det kanske är någon som vet var på deras hemsida man kan hitta detta, så man vet innan de mailat tillbaka. Det kan ju dröja ett bra tag.
Jag vet att det har varit en tidigare tråd om just gratis chipset-kylare till IS-7/IC-7.. Sök på forumet så får du nog mer information än vad jag kan minnas.
1 Guest(s)