February 10, 2004
Tja!
Kommentarer på specs osv emottages gärna, dock, har jag rätt klart för mig det mesta, mest en del småsaker främst Graffekort som jag inte e säker på.
Jag spelar dessutom enbart world of warcraft så graffet är inte så hyperviktigt av den anledningen heller, med tanke på att jag klarar att köra med ett GF3 med hyfsad FPS bör ett 6600GT räcka mer än väl.
Hade itne planerat överklocka faktiskt även om komponenterna bör klara det, har hellre en tyst dator och klockar om nåt är när det behövs, kan ju slänga in ett par SLI kort då med och en ny prolle om det blir aktuellt.
Moderkort: ASUS A8N SLI (inte deluxe). Vad är det egentligen för skillnad på deluxe o inte, har inte hittat nåt speciellt på nätet?
CPU: AMD 3000+ Venice(pris...)
Kylare: Zalman 7000nånting
Minne: förmodligen corsair 2x512, 3200, inget märkvärdigt iom priset
HDD: tänkte köpa 2 lite mindre diskar o köra RAID istället för en större disk, ska ha seagate SATA 8MB.
Graffe: 6600GT PCI-X
(Kommentarer som köp ett 6800 eller dyrare onödiga, ska ha ett 6600 för priset spelar roll =)
Dock funderar jag på lämpligast 6600-kort, främst ASUS (datorbutiken) eller Club3D's (JME) kort? Båda ser ok ut enligt specs.
Låda: Antec SLK3700BQE (350W)
SKärm: Samsung 913B DVI (här är den dyra komponenten, nästan 4 papp men skärmen är viktig, så jag sparar på de andra grejerna)
1 Guest(s)